شناسهٔ خبر: 21515030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد: عصبانیت آمریکایی ها علیه ایران به خاطر پیشرفت های کشور ماست

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عصبانیت و مواضع تند مسئولان آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آن کشور علیه ایران و انقلاب اسلامی به خاطر پیشرفت های کشور ما در عرصه های مختلف داخلی و خارجی است.

صاحب‌خبر -

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نمازجمعه شهر یزد با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و دولتمردان مستکبر این کشور علیه انقلاب اسلامی ، افزود: آمریکایی ها در 38 سال گذشته از هیچ کوششی در برقراری تحریم و فشار نظامی ، اقتصادی و تهدید نرم علیه ملت و کشور ما کوتاهی نکرده اند.
وی ادامه داد: ملت ایران به رغم توطئه های مختلف نه تنها تسلیم فشارها و زورگویی های استکبار جهانی نشده اند بلکه با قدرت و درایت کوبنده خود با عزم جدی تر برای تحقق اهداف مقدس خود ادامه می دهند.
خطیب جمعه یزد تصریح کرد: تهدیدها ، فشارها و تحریم های استکبار جهانی علیه ایران مقتدر اسلامی ادامه دارد ولی در مقابل ملت ایران نیز جانانه گوش به فرمان مقام معظم رهبری وظایف دینی و انقلابی خود را انجام و راه نورانی خود را ادامه می دهند.
ناصری یزدی در ادامه به قیام امام حسین (ع) و نهضت کربلا و واقعه درس آموز عاشورا اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تداوم نهضت سرخ حسینی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: راه ملت ایران ، راه مکتب سید الشهدا (ع) است و باید همچنان برای رسیدن به اهداف و مبانی انقلاب با قوت در عرصه های مختلف حضور داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه وظیفه بزرگ دینی و انقلابی است و نقش موثری در خنثی کردن توطئه های کفر جهانی به سرکردگی آمریکا و حامیان او علیه نظام اسلامی دارد.
وی افزود: عزاداران امام حسین (ع) باید با بینش و بصیرت مراسم های سوگواری و عزاداری ها را انجام دهند و آنچه در این محافل و مجالس دارای اهمیت و قداست است توجه به اهداف قیام سالار شهیدان است.
امام جمعه یزد در بخشی از خطبه های نماز جمعه به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبری فرزانه انقلاب و توصیه های معظم له اشاره کرد و یادآور شد: شعار نه شرقی و نه غربی، جزو ماهیت و مبانی نظام است و باید همیشه حفظ شود.
ناصری در ادامه به بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی استان یزد اشاره کرد و از دست اندرکاران این عرصه و به خصوص فرهنگیان خواست تا تربیت دینی نسل جوان را همواره مدنظر خود قرار دهند.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت، 240هزار دانش آموز و 100هزار دانشجو دارد.
7536* 2047* خبرنگار*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما