شناسهٔ خبر: 21514917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت بدره:

هدف عمده امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود

بدره-امام جمعه موقت بدره گفت: هدف عمده امام حسین(ع)احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که از مهمترین فریضه های دینی بوده و شامل آحاد مردم و مسئولان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عبدی در خطبه های این هفته نماز جمعه بدره گفت: باید شیوه های درست امر به معروف و نهی از منکرمورد توجه قرار بگیرند که شامل شیوه عملی، احترام به شخصیت افراد، ارشاد تدریجی، نرم خویی ومحبت ،تشویق ارزشها و برخورد عملی با مرتکبین منکرات است.

وی گفت : در وجوب این فریضه شک وجود ندارد و در ادیان مختلف هم این امر وجودداشته است که از حقوق متقابل مسلمانان نسبت به همدیگر است و باید توسط همه رعایت گردد.

عبدی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مردم کشورمان در برابر ارتش متجاوز عراق، که با جهاد و شهادت طلبی آنان همراه بود دستاوردهای زیادی برای کشورمان داشته و ستون های نظام اسلامی را مستحکم کردواین دفاع ،ویژگی های منحصر به فردی همچون  معنویت جبهه ها،شهادت طلبی رزمندگان ،شجاعت فرماندهان ،بزرگواری در حال قدرت وبه اعتنایی به دنیا راداشته است.

وی گفت: صدام با قرار گرفتن مقابل دوربین ها و پاره کردن قرارداد۱۹۷۵ الجزایر قصد داشت تا در مدت یک هفته تهران را اشغال کندو این در حالی بود که کشور ما در ابتدای راه خود بود و هنوز به سازمان دهی و انسجام کافی دست نیافته بود.

خطیب موقت این هفته بدره اضافه کرد: علی رغم برنامه ریزی و هماهنگی عراق با هم پیمانانش ،با فرمان امام خمینی وشهادت طلبی و آمادگی مردم ،در همان روزهای نخست ،ارتش عراق زمینگیر شده و دلهای مردم به عشق امام راحل ،حماسه ای بی نظیر به نام دفاع مقدس را رقم زد.

امام جمعه موقت بدره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مورد مواضع رییس جمهور آمریکا اشاره کرده و گفت: علت عصبانیت آمریکا ،شکست های پیاپی آنها در طرح خاور میانه بزرگشان است ورییس جمهور سبک مغز آمریکا مردم مارا به خوبی نشناخته است ولی باید بداند با وجود رهبر مدیر و مدبر و جوانان پرشور و پرتوان نمی تواند در برابر کشور ما هیچ کاری بکند.

خطیب جمعه بدره با تبریک بازگشایی مدارس گفت :مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان است و اولیای خانه و مدرسه باید با همکاری هم در تربیت اسلامی دانش آموزان بکوشند.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهارکرد: مبلغین و روحانیون و همه مردم باید تلاش کنند عزاداری ها در شان و منزلت امام حسین علیه السلام باشد.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به روایات اسلامی در مورد جایگاه امام حسین علیه السلام گفت: سه امتیاز مهم ایشان که به خاطر مقام شهادت از آنها بهره مند است شامل مقبول افتادن دعا در زیر بارگاه ایشان ،درمان وشفا یافتن بیماران و وجود معصومین و امامان از نسل وی است.

وی حرف امام حسین را حرفی برای همه دورانها خواند و گفت: به فرموده امام راحل حرف امام حسین علیه السلام حرف روز است و همین حرف است که امثال شهید حججی را در برابر ظلم به قیام وامی دارد که اینچنین جان خود را فدا نماید.

خطیب جمعه بدره تاکید کرد:به گفته بنیان گذار انقلاب اسلامی ،امام حسین علیه السلام به داد اسلام رسید و آنرا نجات دادو روضه امام حسین برای حفظ این مکتب لازم است .

نظر شما