شناسهٔ خبر: 21514672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش دفتر تحکیم وحدت به برخورد غیرعادلانه با کارگران معترض در اراک

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل بیانیه دفتر تحکیم وحدت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ناتمام ماندن کارها، سؤال و اشکال ایجاد می‌کند و متاسفانه اکنون این وضعیت در بعضی از بخش‌های مختلف کشور دیده می‌شود که از جمله این مسائل موضوع حقوق‌های نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند. ۱۳۹۵/۰۹/۰۷ مقام معظم رهبری

هفته‌ی گذشته کارگران معترض به تاخیر شش ماهه در دریافت حقوق خود، پاسخی غیر از ضرب و شتم و گاز اشک آور دریافت نکردند! و متاسفانه مسئولین کشور از پذیرش مسئولیت این اتفاق سر باز می‌زنند و این حادثه‌ی دردناک را به بخش‌های دیگر ارجاع می‌دهند! گویا وعده‌های عدالت‌طلبانه و مردمی خود در میتینگ‌های انتخاباتی را فراموش کرده‌اندا نمایش‌های پوپولیستی و عوام‌فریبانه از توجه به قشر کارگر که مصادف با اعتراضات کارگران معدن یورت و تعطیلی زنجیره‌ای کارخانجات بوده است موجی از بی‌اعتمادی و ناامیدی را به سوی مردم روانه کرده است.

نارضایتی‌ها زمانی به اوج خود رسید که فیش‌های نجومی مدیران دولت یازدهم یکی پس از دیگری بی‌تدبیری و ناعدالتی دولت را نشان می‌داد. مصطفی کواکبیان نماینده‌ی اصلاح‌طلب مجلس و از وفاداران دولت، در واکنش به اتفاقات پیش آمده اذعان داشت که در حال حاضر فیش حقوقی سه هزار مدیر دولتی بین 20 تا 50 میلیون تومان است. این سخن داغی مضاف بر دل کارگرانی بود که حقوق 800 هزار تومانی خود را پس از شش ماه هنوز دریافت نکردہ‌اند۔

دولت باید مجری قانون باشد نه ناقض آن
ماده 76 قانون خدمات کشوری: هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیش از 7 برابر حقوق پایه یک کارمند حقوق بگیرد." این در حالیست که مدیران دولتی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کتتد و دولت تدبیر و امید از همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد شده بود، به بهانه بار مالی هنگفتِ آن سر باز می‌زند و همچنین پرداخت یارانه 45 هزار تومانی به مردم را مصیبت عظما می‌خواند جای بسی تامل است که چرا هر آن چه به نفع ملت و قشر ضعیف جامعه است از سوی دولت با بی‌توجهی روبه‌رو می‌گردد اما به وقت پرداخت وام‌های چند میلیاردی بدون کارمزد و یا حقوق‌های چند ده میلیونی به افرادی که دارای ژن خوب هستند(!) راه برداشت از بیت‌المال باز است و این پرداخت‌های غیرمتعارف حق آنها محسوب می‌شود. البته وقتی آقای روحانی وزرای خود را که طبق تعالیم اسلامی خادمان ملتند، ژنرال می‌نامد، اتفاقاتی چون حقوق‌های نجومی و برجام و توتال و... امری عادی به شمار می‌رود.

مقصر کیست؟
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باید این‌گونه اتفاقات پیگیری شود و کارها تا حصول کامل و به سر انجام رسیدن ادامه پیدا کنند زیرا که اعتماد مردم در این گونه موارد، از دست رفته است.

برای یافتن راه برون‌رفت از وضعیت اسفبار فعلی باید مقصرین این اتفاقات را شناسایی نمود و از آنها مطالبه کرد. در مثلث این اتفاقات یک ضلع آن قوه‌ی قضاییه محسوب می‌شود، که بعد از گذشت چندین ماه هنوز نام هیج یک از نجومی‌بگیران را افشا نکرده است! آیا هیچ نجومی‌بگیری وجود نداشته است؟! برخوردهای مسامحه‌گرانه قوه‌ی قضاییه، مدیران دولتی نجومی‌بگیر را بی‌پرواتر از گذشنه کرده است. به طوری که یکی از نجومی‌بگیران با وقاحت تمام اظهار کرده که اگر شکایتی از او صورت گیرد به سازمان‌های بین‌المللی از ایران شکایت خواهد کرد!

قوه قضاییه علاوه بر عدم شفافیت، برخوردی قاطع با این موضوع نکرده است به طوری که معاون اول دولت تدبیر و امید با تماما وقاحت اذعان کرد که مدیران نجومی‌بگیر هیچ تخلفی نکرده‌اند! از سوی دیگر سخنگوی دولت در توصیف یکی از نجومی‌بگیرها او را ذخیره نظام خطاب کردند!

مدافعان ملت یا مدافعان نجومی‌بگیران
ضلع دیگر این مثلت مجلس شورای اسلامی است که باید در راس امور باشد و بر اساس اسلام قانون تصویب کند. متاسفانه نمایندگان مردم بدون‌توجه به تعالیم حضرت علی(ع) که در نامه‌ای به مدیران حکومتی فرمودند: "قلم‌های خود را باریک‌تر کنید و خطوط را به هم نزدیک تا جوهر و کاغذ کمتری از بیت‌المال مصرف شود"، قانونی را تصویب کردند که دست نجومی‌بگیران در بیت‌المال بازتر و خواب را بر آنها شیرین‌تر کردند. نمایندگان لیست امید با اصلاح ماده 38 توسعه برنامه ششم حقوق مدیرانی را که از لحاظ قانونی نمی‌توانستند بیش از 7 برابر یک کارگر معمولی بگیرند را به 30 برابر ارتقا دادند. این در حالی می‌باشد که با افزایش تورم هنوز پایه حقوقی یک کارگر از 800 هزار تومان بیشتر نشده است.

و اما ضلع آخر این مثلث خود ما هستیم زیرا طبق فرمایشات رهبری باید در انتخاب خود دقت بیشتری کنیم، زیرا که با وجود نمایندگان مجلسی که رفع حصر قانون‌شکنان را اولویت خود می‌دانند یا برای دوسالگی شبکه اجتماعی‌شان و پیدا کردن طرفداران مجازی چندین برابر، حقوق یک ماه یک کارگر را در یک نیم‌روز مصرف می‌کنند نمی‌توان توجه به محرومان که اساس تفکر امام خمینی(ره) بود را انتظار داشت.

دفتر تحکیم وحدت ضمن ابراز همدردی با تمام کارگرانی که حقوق مسلم خود را دریافت نکرده‌اند هرگونه برخورد به دور از عدالت با این قشر زحمتکش جامعه را محکوم و ایجاد فضای عادلانه را از مسئولان امر مطالبه می‌کند. (تا راه دست‌درازی بر بیت‌المال بسته شود و راه رسیدن مستضعفان به حق و حقوقشان بازتر گردد). ان‌شاءالله

دفتر تحکیم وحدت

دریافت فایل پی‌دی‌اف بیانیه دفتر تحکیم وحدت درباره کارگران

نظر شما