شناسهٔ خبر: 21513517 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در قالب کارگاه آموزشی

راوندی ها «مهارت ارتباط موثر در خانواده» را فراگرفتند

کارگاه «مهارت های ارتباط موثر در خانواده» با محوریت موضوع خانواده در فرهنگسرای المهدی(عج) برگزار شد.

صاحب‌خبر -
این کارگاه با موضوع کانون گرم خانواده از منظر مقام معظم رهبری، توانایی برقراری ارتباط موثرو کارآمد، ارتباط موثر از نگاه قرآن و  روایات و مهارت ارتباط اثربخش ویژه خانواده های منطقه راوند در فرهنگسرای المهدی(عج) برگزار شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان در این کارگاه، اساس و ریشه یک جامعه سالم را داشتن خانواده سالم عنوان کرد و گفت: حفظ اصالت خانواده و توجه ارتباطات بین اعضای خانواده بسیار حائز اهمیت است.
غلامرضا حسنی مقدم، شرکت در اینگونه همایش ها را موجب افزایش آگاهی افراد، بهبود نگرش ها، تغییر در رفتار و کسب و مهارت‌ها عنوان کرد.
وی افزود: هرگونه تعاملی که شامل انتقال پیام باشد «ارتباط» نامیده می شود که به دو بخش کلامی و غیرکلامی تقسیم می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان، با بیان اینکه فرستنده و گیرنده پیام، کانال های ارتباطی و بازخورد از عناصر تشکیل دهنده ارتباط است اذعان کرد: یادداشت، نامه، گزارش کامپیوتر، آگهی های دیداری، تصاویر، خبرنامه ها،زبان ایجاد اشاره، حالات چهره، حالات بدن، آهنگ و تُن صدا، ظاهر فرد و سکوت از جمله عناصر ارتباط کلامی و غیر کلامی است.
حسنی مقدم خاطر نشان کرد:هدف نهایی ارتباط این است که بتوانیم خود را بصورت عامل موثر در بیاوریم که روی دیگران تاثیر گذار باشیم و به عبارتی دیگر طرفین در یک ارتباط بتوانند با یکدیگر مبادله افکار و عقاید داشته و یکدیگر را درک کنند.
وی، نتیجه برقراری ارتباط  را رسیدن به هدف‌های عالی انسانی ذکر کرد و گفت: آموزه های دینی و قرآنی را می‌خوانیم تا به آرامش برسیم و هدف از ازدواج، رسیدن به آرامش است. 
عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان، اعتماد آفرینی، راستگویی، تصویر خیرخواهی و همگامی را از جمله مهارت‌های ارتباط اثربخش نام برد.
شایان ذکر است کارگاه مهارت‌‌های ارتباط موثر در خانواده با همکاری پایگاه بسیج خواهران حضرت معصومه(س) راوند و فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور پرشور خانواده های منطقه راوند برگزار شد.

نظر شما