شناسهٔ خبر: 21511924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رئیس‌جمهور مستعفی یمن در سازمان ملل به ایران حمله کرد

منصور هادی مدعی شد: تا زمانی که ایران از دخالت‌هایش در امور کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های "دامن‌زننده آشوب‌ها" دست برنداشته، امکان تحقق صلح پایدار در یمن وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور مستعفی یمن با متهم کردن ایران به "مانع‌تراشی در حل بحران" این کشور، از شورای امنیت خواست نیروهای وابسته به انصارالله را جهت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تحت فشار بگذارد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در سخنانی که در هفتادودومین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل داشت، ایران را به "کارشکنی و مانع‌تراشی در مسیر حل سیاسی بحران یمن و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از طریق حمایت از نیروهای وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن" که آنها را " گروه‌های دامن‌زننده به آشوبها" خواند، متهم کرد.

هادی مدعی شد: تا زمانی که ایران از دخالت‌هایش در امور کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های "دامن‌زننده آشوب‌ها" دست برنداشته، امکان تحقق صلح پایدار در یمن وجود ندارد.

رئیس جمهور مستعفی یمن در ادامه از سازمان ملل خواست در راستای برقراری صلح در یمن، این "کودتاچیان" را برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تحت فشار بگذارد.

وی در ادامه مدعی شد، نیروهای وابسته به گروه انصارالله و علی عبدالله صالح (رئیس جمهور پیشین یمن) در راستای تخریب کشور تلاش می‌کنند.

هادی در پایان آمادگی خود را برای ارائه امکانات لازم جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به تمامی نقاط یمن بدون استثنا اعلام کرد.

نظر شما