شناسهٔ خبر: 21510839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تاکید کرد:

فرزندانتان را با محبت به اهل بیت(ع) تربیت کنید

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، بر تربیت فرزندان به عنوان یک واجب الهی تاکید کردو گفت: خانواده‌ها فرزندانشان را طوری تربیت کنند که به اهل بیت محبت داشته و الگویشان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت عباسیان  امروز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی که در محل ورزشگاه امام (ره) کرمانشاه برگزار شد، گفت: تربیت فرزندان از حقوق واجبی است و پدر و مادر در این مقوله وظیفه دارند تا آنها را به بهترین نحو تربیت کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: پیامبر(ص) در سخنان گهر بار خود همواره بیان می فرمود فرزندان خود را با سه محبت تربیت کنید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه  استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اولین آنها محبت به پیامبر(ص) است. چرا که اشرف مخلوقات عالم بوده و کسی است که وحی بر او نازل شده و برای هدایت بشر همواره بهترین راهها را بر سر راه انسانها قرار می دهند.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: از آنجا که هر انسانی نیاز به یک الگو در زندگی دارند پیامبر(ص)  فرمود فرزندان را با محبت اهل بیت(ع) تربیت کنید چرا که بهترین الگو هستند.

وی با بیان اینکه الگوی مناسب در زندگی سبب می شود انسان به بیراهه نرود، بیان داشت: متاسفانه امروز عده ای برخی را به عنوان الگو معرفی می کنند که در سیره آنها نقایص و انحرافاتی دیده شده و سبب می شود کج رویها در جامعه افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، ائمه و اهیل بیت(ع) را به دور از هر عیب و نقصی دانست و گفت: در تاریخ شاهدیم که بزرگانی از دیگر مذاهب اسلامی در فضیلت پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) سخنانی گفته اند.

وی ابراز داشت: حضور فرزندان شیرخوار در این مراسم انس و الفت فرزندان شما را با اهل بیت رقم می زند و همین سبب خواهد شد که در آینده فرزندان صالحی باشند.

عباسیان در ادامه به سومین محبت اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که پیامبر(ص)  فرمود فرزندان را با محبت قرآن تربیت کنید چرا که کتاب زندگی است و بهترین راهها در هدایت انسانها را ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهید فرزندان شما تربیت صحیحی در آینده داشته باشند باید آنها را در همین طفولیت با نوای قرآن آشنا کنید و از پخش نواهای غیر مجاز در محیط خانه بپرهیزید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان گفت: تجمع امروز و تجدید عهد و پیمان با اباعبدالله(ع) به منزله اطاعت و تبعیت از رسول خدا(ص) و بیان کننده این است که می خواهیم فرزندانمان را بر اساس محبت به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن تربیت کنیم.

نظر شما