شناسهٔ خبر: 21510473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور بیش از ۱۰ هزار مادر و کودک؛

همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- همایش شیرخوارگان حسینی، همزمان با اولین روز از ماه محرم با حضور بیش از ۱۰ هزار مادر و کودک در کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همایش شیرخوارگان حسینی، امروز جمعه و مصادف با اولین روز از ماه محرم در محل ورزشگاه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

در این همایش که هر ساله و مصادف با اولین جمعه ماه محرم به یاد طفل شیرخواره کربلا، «علی اصغر(ع)» برگزار می شود، بسیاری از از خانواده های کرمانشاهی و کودکانشان حضور دارند.

بیش از ۵ هزار کودک و ۱۰ هزار نفر در این مراسم حضور دارند و مادران شیرخواران خود را در عزای علی اصغر(ع) کودک شیرخوار امام حسین(ع) بر روی دستان خود گرفته و نوای «لای لای اصغرم رو» سرداده‌اند.

مادران کرمانشاهی چون دیگر مادران ایرانی کودکان خود را ملبس به لباس های سبز و سیاه و کفن های سفید کرده و به این مراسم آورده اند تا محبت خود را به امام حسین(ع) و اهل بیتش ابراز کرده و اعلام کنند که کودکان این آب و خاک همواره جان نثار اما حسین(ع) و ائمه اطهار هستند.

این همایش در استان کرمانشاه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) راس ساعت ۹ صبح با استقبال بی نظیر مردم و حضورشان از اوایل صبح در محل برگزاری، آغاز شد.

لازم به ذکر است، این مراسم همزمان با مرکز استان در بیش از ۱۰۰ نقطه دیگر استان از جمله بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

نظر شما