شناسهٔ خبر: 21509889 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای فاز دوم حمایت از خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل در اولویت قرار دارد/ ارائه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار در یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی

مهم ترین اخبار و رویدادهای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای اجرای طرح جهاد مهربانی ضمن شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، رسیدگی به خانواده های آنان را به عنوان خانواده های نیازمند در دستور کار قرار داده است که فاز نخست آن در سال گذشته توسط مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شده و فاز دوم آن نیز در حال انجام است.

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 18 عنوان برنامه از بیستم شهریورماه، تا بیست و پنجم مهرماه سال جاری در مدارس شهر تهران برگزار می شود، گفت: در این حوزه هماهنگی و همکاری در برگزاری جشن مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در تجهیز کتابخانه های مراکز آموزشی، همکاری در تجهیز، بهسازی و زیباسازی نمازخانه های مراکز تحصیلی و آموزشی، ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی و همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی مراکز تحصیلی و آموزشی صورت می گیرد.

رضا قديمى مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تا پیش از قانون برنامه ششم توسعه و براساس توافقات قبلی، در بحث تامین زیرساخت ها با نهادها و سازمانهای دست اندرکار همکاری می کرد، گفت: تامین فاز دوم کمپ اخوان و کمپ شفق، از جمله همکاری های شهرداری در این حوزه بود. ضمن این که مراکز اقامتی بهبودی خاورشهر و سعید آباد جاجرود نیز از جمله زیر ساخت هایی است که سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به صورت مستقیم در اختیار نهادهای همکار و مجری ماده 16 قرار داده است.

مهرشاد الله ویردی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 تهران اظهار کرد: در این طرح رستوران ها هر روز ميزان معينی غذای اضافه ويژه نيازمندان طبخ می کنند یا غذای دست نخورده و باقيمانده طبخ روز را با هماهنگی اداره خدمات اجتماعی این منطقه و خيران مشخص، به دست خانواده های نيازمند، بی خانمان ها، كودكان آسيب ديده كار و خيابان می رسانند.

وی ادامه داد: طرح یک لقمه مهربانی طرحی است که در آن حلقه ای بین توانگران و خیران ایجاد می شود تا کمک های این افراد با حفظ کرامات انسانی در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران، با بیان اینکه دختران و بانوان سرپرست خانوار جویای کار در مراکز مهارت آموزی کوثر ضمن آموزش، مشغول به کار می شوند، تصریح کرد: جشنواره زنان و تولید ملی فرصتی برای ارائه دستاوردهای این افراد و ایجاد فرصت های مناسبت برای معرفی فعالیت های این مراکز با تولید برندهای ایرانی در بازار کار و سرمایه است .

وی افزود: یازدهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی از تاریخ 22 شهریور تا 31 شهریور از ساعت 10 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو با حضور مراکز مهارت آموزی کوثر، برندها، شرکت های تخصصی ارایه دهنده خدمات و عرضه کنندگان محصولات مرتبط با خانواده برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما