شناسهٔ خبر: 21509655 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حسام اسلامی در گفتگو با مهر:

«متهمین دایره بیستم» را به ۲ زندان می‌بریم/ ساخت «خیره به خورشید»

به گفته حسام اسلامی کارگردان «متهمین دایره بیستم»، این مستند قرار است در ۲ زندان خارج از تهران اکران شود.

صاحب‌خبر -

حسام اسلامی کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اکران ویژه مستند «متهمین دایره بیستم» که به تازگی تندیس بهترین فیلم مستند بلند را در جشن مستقل سینمای مستند کسب کرده است، گفت: از اولین نمایش های این فیلم در جشنواره «سینماحقیقت» و سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با هماهنگی هایی که مرتضی رزاق کریمی انجام داد و با صحبت هایی که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کردیم این پیشنهاد مطرح شد که امکان نمایش «متهمین دایره بیستم» را در زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت فراهم کنیم.

وی افزود: بر همین اساس هماهنگی های لازم با ۲ زندان خارج از تهران انجام شده است و به زودی این اثر برای این افراد به نمایش در می آید. البته ما تمایل داریم که این کار را در جاهای دیگر هم انجام دهیم به همین دلیل هر کدام از زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت که برای نمایش «متهمین دایره بیستم» اعلام آمادگی کنند ما این اثر را برایشان به نمایش می گذاریم.

این مستندساز با اشاره به تاثیر نمایش آثاری از این دست در جمع هایی که با موضوع اثر مرتبط هستند، بیان کرد: در تجربه ای که با این ۲ مرکز برقرار کردیم، متوجه شدم که علاقه مندی برای نمایش چنین آثاری در زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت وجود دارد اما شاید ارتباط بخش فرهنگی سازمان زندان ها با بدنه مستندسازان و فیلمسازان ضعیف است که این اتفاق به صورت گسترده رخ نمی دهد.

وی ابراز امیدواری کرد این تلاش، شروعی برای نمایش «متهمین دایره بیستم» و دیگر آثار در مراکز مرتبط باشد زیرا با توجه به اینکه امکان دسترسی  زندانی ها به اینترنت و فضاهای رسانه ای کم است، نمایش چنین آثاری می تواند تاثیر زیادی بر آنها بگذارد.

اسلامی در بخش دیگر از صحبت هایش با اشاره به دیگر فعالیت هایش بیان کرد: در حال حاضر به همراه عطیه عطارزاده مشغول انجام کارهای مقدماتی ساخت یک مستند با عنوان موقت «خیره به خورشید» هستیم که آخرین مراحل پیش تولید خود را می گذارند و امیدوارم اواخر شهریور ماه بتوانیم آن را کلید بزنیم.

این کارگردان اظهار کرد: موضوع این مستند در یک آسایشگاه اعصاب و روان روایت می شود و قصد داریم اتفاقاتی را که در طول یک سال در آنجا رخ می دهد به تصویر بکشیم.

وی در پایان توضیح داد: فکر می کنم تا تابستان ۹۷ فیلمبرداری ما طول می کشد به همین دلیل این اثر را برای جشنواره «سینماحقیقت» سال ۹۷ آماده می کنیم.

مستند «متهمین دایره بیستم» سرگذشت یک گروه نوجوان بزهکار در گذر پنج سال از زندگی آنان را روایت می‌کند ... .

نظر شما