شناسهٔ خبر: 21509646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

طرح ترویج رفتار اجتماعی در مهدکودک های استان مرکزی اجرا می شود

اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح ترویج رفتار اجتماعی در مهدکودک های استان مرکزی به ویژه مهدهای مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رفیعی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح یک مهدکودک در خمین اظهار داشت: مهدکودک تنها جایگاه نگهداری از کودکان نیست بلکه ابتدای آموزش کودکان برای ورود به جامعه است و نقش مهم در آشنایی کودکان با سبک زندگی اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار کودک چهار تا شش سال در مهدکودک های تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی آموزش نگهداری می شوند و بیش از ۶۰۰ مربی در این مهد کودک ها فعالیت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی افزود: در راستای توانمندسازی مربیان مهد کودک ها در سطح استان آموزش های مدون دوره ای برگزار می شود و مربیان با گذراندن این دوره ها مدارک معتبر مربی گری دریافت می کنند و می توانند  در آینده مربیان خودموسس مهدکودک شده و براساس شرایط قانون کار از حمایت های تامین اجتماعی و اداره کار و رفاه اجتماعی بهره مند شوند.

رفیعی اضافه کرد: پایه و اساس کار مهد کودک ها ترویج معارف و مفاهیم قرآنی به کودکان است و در زمینه مهارت های زندگی طرح ترویج رفتار مدنی به خصوص در مناطق آسیپ پذیر استان اجرا می شود.

وی بیان کرد: اگر در مهد کودک ها شیوه های صحیح زندگی اجتماعی و کسب مهارت های لازم به کودکان داده شود از بسیاری آسیب های اجتماعی در آینده جلو گیری خواهد شدو

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح ترویج رفتار مدنی نیز با هدف کاهش این آسیب ها در مهد کودک های مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز ارائه شده است تا فرزندان با موضوعات تعامل، گفت و گو و گذشت آشنا شوند.

رفیعی با بیان اینکه ایجاد طرح روستا مهدها در مناطق حاشیه نشین و محروم ادامه داد: ۳۰ مهدکودک درحال تاسیس در استان وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی نیز برای تاسیس این مهد کودک ها در مناطق محروم و در شهرستان های استان وجود ندارد.

نظر شما