شناسهٔ خبر: 21509598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون رفاهی وزارت رفاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد

شناسایی ۱۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی/ «فقر و معلولیت» بیشترین عامل بازماندگی از تحصیل

معاون رفاهی وزارت رفاه گفت: ۱۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور شناسایی شده که وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن آنها به تحصیل است.

صاحب‌خبر -

احمد میدری در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس گفت: هرچند که شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره‌های تماس آنها سخت است اما در وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای شناسایی و بازگرداندن آنها به تحصیل هستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت رفاه دنبال می‌کند، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است، به همین منظور طی ماه‌های اخیر چندین جلسه شورای ساماندهی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را برگزار کرده‌ایم تا بر اساس آن با کمک نهادهای حمایتی دیگر بتوانیم در شناسایی این کودکان و کمک به آنها قدم‌هایی برداریم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد یعنی فقیر است؛ اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود باز هم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه سیاست‌گذاری و توجه خاص شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 110 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است که از این تعداد 55 هزار و 65 کودک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به گونه‌ای 36 هزار و 16 کودک تحت پوشش بهزیستی، 25 هزار و 332 کودک تحت پوشش کمیته امداد و 8 هزار و 277 کودک تحت پوشش هر دو نهاد است.

میدری افزود: در پیگیری‌های انجام شده، سرپرست 7 هزار و 217 کودک اعلام کردند کودکانشان به دلیل معلولیت و 8 هزار و 15 کودک به دلیل فقر به مدرسه نمی‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما