شناسهٔ خبر: 21509516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران برگزار شد/آیت الله صدیقی:تا این عزاداری‌ها انتخاب مردم است، هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را خاموش کند

مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران با حضور خیل کثیری از عاشقان سید الشهدا (ع) آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین جمعه، هر ماه محرم برای مادرانی که یک سال صبر می کنند تا شیرخواره خود را نذر اهل بیت (ع) کنند، معنای دیگری دارد.

صبح امروز مورخ ۳۱ شهریور  مصادف با یکم محرم الحرام، نخستین سالی است که با اولین جمعه این ماه همزمان شده است و خبرنگاران هم مثل هر سال با قلم خود و دوربین‌هایی که عظمت مظلومیت اهل بیت (ع)، خاصه حضرت علی اصغر (ع) را نشان می‌دهند، راهی مصلی های بزرگ شهر شده‌اند.

در ادامه مشروح گزارش همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران را بخوانید.

 

پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی، با اجرای سید وحید مرتضوی و اجرای گروه تواشیح آغاز شد. این مراسم به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

آیت الله کاظم صدیقی در آغاز مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) در خصوص مظلومیت​ حضرت علی اصغر (ع) گفت: شما مادران امروز به این نیت آمدید که با رباب همدردی کنید و از همین کودکی اسم‌شان را در زمره سربازان امام زمان (ع) قرار بدهید.

وی در ادامه‌ بیان کرد: رمز ماندگاری عاشورا شخصیت والای امام حسین (ع) است؛ چراکه امام حسین (ع) زبان انقلاب زمانه خود را جذب کرد. اساس حرکت امام حسین (ع) ایمان و عشق بود و خدایی آمده بودند. نیامده بودند که دنیا را به دست بگیرند. آنجایی که عشق و ایمان باشد اسارت و پر و بال انسان را آزاد می‌کند. انتخاب یاران امام حسین (ع) برای حضور در کربلا از روی فشار نبود، بلکه از روی اختیار و انتخاب بود.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه اظهار داشت: اگر انقلاب ایران هم توانست دست اجانب را کوتاه کند، به این دلیل بود که امام خمینی (ره) امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار داد و مردان، کودکان و زنان ما همه و همه، در میدان شهدا جلوی گلوله های دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: این ایام، نیز هفته دفاع مقدس است. مردم ما هشت سال در حال جنگ بودند. شهرها و خانه‌های خود را خالی نکردند و خانواده‌های شهدا خم نشدند. این مردم انقلاب را خودشان به وجود آوردند. امروز هم که استکبار کاری نمی تواند بکند، به این دلیل است که مردم یک هدف و رهبر دارند و خودشان را در کشتی نجات امام حسین (ع) می بینند.

وی تاکید کرد: باید گفت تا برپایی این عزاداری‌ها انتخاب مردم است، هیچ قدرتی نمی‌تواند چراغ هدایت و عزاداری‌ها را خاموش کند. درود بر مادرانی که امثال شهید حججی را با عشق به اهل بیت و امام حسین پروراندند و در راه امام حسین (ع) هدایت کردند.

 انتهای پیام/

 

نظر شما