شناسهٔ خبر: 21509352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار ریحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح مطرح کرد:

نظام اسلامی ما برگرفته از فرهنگ عاشوراست/لزوم پایبندی به ارزش‌ها

کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، اقتدار نظام اسلامی را مرهون تبعیت از فرهنگ ناب عاشورا و حسینی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی امروز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه که در محل بلوار طاقبستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: براساس فرمایشات مقام عظمای ولایت، دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است که مایه عزت و سربلندی نظام اسلامی شد.

وی تاکید کرد: هرگاه از عزت و سربلندی یاد کردیم، امام عظیم الشان خود را هم یاد کنیم که این عزت، سربلندی و افتخارات را مدیون ایشان و مقام عظمای ولایت و رهبری هستیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: دفاع مقدس با عنایات خداوند، رهبری‌های حضرت امام(ره) و حضور و پشتوانه نیروهای مردمی و مسلح، با سرافرازی و شکست دشمنان و کشورهای زیادی که به ما هجمه کردند، به پایان رسید.

وی تصریح کرد: امام(ره) عزت، شرف و سربلندی را به ما یاد داد و فرزند خلف آن حضرت یعنی مقام معظم رهبری چگونگی حفظ آن را به ما آموخت. ایشان به ما آموختند که چگونه این عزت و سربلندی را حفظ کنیم که به حمد خدا تاکنون حفظ کردیم.

سردار ریحانی افزود: براساس تفکر دفاع مقدس، فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا که همان فرهنگ ناب حسینی، فرهنگ جهاد، ایستادگی، مقاومت، خود را ندیدن و خدا را دیدن، دیگران را بر خود مقدم داشتن بوده، گرفته شده است.

وی یادآور شد: ما با تمسک به این فرهنگ ناب عاشورا بود که محکم در مقابل همه دشمنان قسم خورده و تا دندان مسلح روی پای خودمان ایستادیم و به عزت و سربلندی رسیدیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: امروز هم که  به حمد خدا ایران اسلامی بر سکوهای پیروزی بر همه بسترهای، صنعت، علم، تجهیزات، امنیت و تجهیزات دفاعی با سربلندی ایستاده است، براساس همین فرهنگ «ما می توانیم»، خودباوری، فرهنگ ناب عاشورایی، ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان و تهدیدات دشمنان بوده است.

وی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: همه اینها  از فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ناب عاشورای حسینی گرفته شده است. عاشورا اسلام را زنده کرد و ادامه این راه عزت و سربلندی هم با فرهنگ عاشورایی، جبهه‌ای و دفاع مقدس میسور خواهد بود.

سردار ریحانی یادآور شد: براساس این فرهنگ بود که از دشمن نترسیدیم و از عِده و عُده دشمن در آن زمانی که تجهیزات و آمادگی نداشتیم، نهراسیدیم،  سست نشدیم و محکم در مقابل دشمنان ایستادیم و ایستادگی کردیم.

وی افزود: آن زمان کتاب خدا را خواندیم و به آن عمل کردیم و براساس فرهنگ ناب حسینی عمل کردیم و امروز در نتیجه آن ایستادگی‌ها در اوج قله‌های عزت و سربلندی هستیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت:امروز به حمد خدا نظام اسلامی ما در مقابل همه تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام و با وجود نیروهای مسلح در کنار مردم سربلند، آگاه، بصیر و همیشه در صحنه با تجربه بسیار سنگین دفاع مقدس، اعتقاداتی محکم و آموزش‌های به روز در مقابل همه تهدیدات و هجمه‌ها محکم ایستاده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که براساس این اعتقادات، این اصول و این ارزش‌ها باشیم- که به حمد خدا تاریخ این انقلاب نشان داده  محکم بودیم، هستیم و خواهیم بود- آهنگ حرکت ما در همه این زمینه‌ها و پیشرفت‌ها بسیار بسیار پرشتاب خواهد بود.

سردار ریحانی گفت: این وعده خدا است و در آینده هم پیروزی‌های بسیار بزرگتر و خارج از تصورات ما، برای ما رقم زده خواهد شد و در مقابل نیز شکست‌های بسیار سنگین‌تر برای دشمنان ما به حمد و عنایات خدا، رهبری‌های مقام عظمای ولایت، ایستادگی و مقاومت مردم و صلابت و شجاعت نیروهای مسلح برای دشمنانمان رقم زده خواهد شد.

نظر شما