شناسهٔ خبر: 21509263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مجمع عالی بسیج فریدن مطرح شد؛

وجود نگاه عاشورایی عامل اقتدار کشور/ قرائت زیارت عاشورا تمرینی برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن است

مجمع عالی بسیج شهرستان در محل ناحیۀ مقاومت بسیج فریدن با نماینده مردم فریدن در مجلس برپاشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام؛ مجمع عالی بسیج شهرستان در محل ناحیۀ مقاومت بسیج فریدن با نماینده مردم فریدن در مجلس برپاشد.

سرهنگ احسان سروش در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین با توجه به تقارنِ شروعِ ماه محرم و گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس گفت: آنچه که در نظام جمهوری اسلامی باعثِ اقتدار کشور می شود در سایۀ پیروی از مکتب  امام حسین (علیه السلام) تعریف می شود و داشتنِ نگاه عاشورایی ما را در جهان سربلند کرد و سربلند خواهد کرد.

فرماندۀ ناحیه مقاومت بسیج فریدن افزود: آنچه که امروز لازمۀ ادارۀ جامعه اسلامی است داشتنِ نگاه عاشورایی  و پیروی از مسیر امام حسین (علیه السلام) است.

وی عنوان کرد: جامعۀ ما باید اسلامی شود و اگر ما به دنبال حاکمیت اسلام در کشور هستیم باید هر آنچه که مغایر با احکام اسلام است در جامعه طرد شود نه اینکه این موارد در کشور بزرگ شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با خطاب قرار دادن حاضران گفت: شما مغز متفکران و فعالان این شهرستان هستید و در این همایش می خواهیم که ما را در پیمودن این مسیر در تمام زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… با ارائه طرح ها و انتقادات و پیشنهادات یاری دهید.

در این همایش اکبر ترکی نمایندۀ مردمِ فریدن در مجلس، در سخنرانیِ خود ضمن گرامیداشت ایام پیش رو گفت: محرم و شهادت امام حسین (علیه السلام) حقیقتاً الهام بخشِ همۀ مسائل و کارهایی است که ما در زندگی با آن مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: تکرار زیارت عاشورا در این ایام تمرینی برای زندگی است و خواندن این زیارت تنها برای لعن و سلام ظاهری نیست بلکه تمرینی برای رفتنِ راه حق و برنگشتن از آن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و تمرینِ درس آزادگی است.

وی با اشاره به قسمتی از متن زیارت امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا افزود: ما در این زیارت از خدا می خواهیم که زندگی و مرگمان را مانند پیامبر و آلش قرار دهد و این درخواست به معنیِ انتخابِ شهادت به آن شیوه ای است که امام حسین (علیه السلام) انتخاب کردند.

نمایندۀ مردم فریدن در مجلس با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر انقلاب با تأکیدهای فراوان به اعضای این مجمع، انقلابی بودن و انقلابی ماندن را به آن ها گوشزد کردند و این همان حسینی زندگی کردن و در راه امام حسین (علیه السلام) ماندن است.

وی با اشاره به سرانجام زندگیِ زبیر و انحراف او از راه حق گفت: استواری در راه حق، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن از وظایف ماست و ما راهی بجز استواری در این راه نداریم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که «آمریکا شیطان بزرگ است» افزود: مبانی ما این موارد است و ما باید بدانیم که این راه ادامه دارد. وی افزود: مناسب است که در این ایام با احتسابِ شمارِ تبری ها نسبت به تولی ها در زیارت عاشورا، پایه و اساس مبانیِ خود را محکم کنیم.

وی با اشاره به اظهار نظرِ غلط و دشمنانۀ رئیس جمهور آمریکا در مورد مسائل اقتصادی ایران افزود: ما و کسانی که در این مجمع حضور دارند باید با در نظر گرفتن تقدم تزکیه بر تعلیم و تربیت و لزوم آن ها برای نیرو سازی، به پیروی از سخنان رهبر، کارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را نیز در دستور کار قرار دهیم.

در بخش دیگری از از همایش، طرح تربیتی-اخلاقی با عنوانِ «علل سقوط اخلاق و ارزش ها در خانواده و راه حل های این معضل» برای حاضران تبیین شد.

نظر شما