شناسهٔ خبر: 21508201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استان تهران مقام اول مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا از دماوند، در پایان این مسابقات تیم استان تهران مقام اول، تیم استان اصفهان مقام دوم و تیم استان فارس مقام سوم را کسب کردند و کاپ اخلاق

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا از دماوند، در پایان این مسابقات تیم استان تهران مقام اول، تیم استان اصفهان مقام دوم و تیم استان فارس مقام سوم را کسب کردند و کاپ اخلاق این مسابقات به جوانترین خلبان این دوره 'مهرشاد نظری نسب' تعلق گرفت.
این خلبان جوان در حین مسابقه بعد از سانحه ای که برای یکی از خلبانان رخ داد از ادامه مسابقه منصرف و به کمک آن خلبان سانحه دیده شتافت.
همچنین نفرات برتر بانوان این دوره از مسابقات: فاطمه افتخاری از اصفهان نفر اول، الهام محمدی از زنجان نفرم دوم و مریم اسداله از تهران نفر سوم شد.
اهدای جوایز نفرات برتر اسپرت کلاس. به ترتیب: امین احمد سمالی، کاظم قلی پور و رضا رضازاده و اهدای جوایز نفرات برتر در جدول نهایی، به ترتیب: هادی حیدری، محمدسمنانی و علیرضا اثنی عشری تعلق گرفت

قائم مقام وزیر کشور در ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین رئیس هیات انجمن ورزش های هوایی کشور در مراسم اختتامیه مسابقات پاراگلایدر قهرمانی در اردوگاه مصطفی خمینی شهر دماوند برگزار شد، گفت : نخستین وظیفه هر نظامی ایجاد نشاط و تعالی در جامعه است زیرا این مهم زمینه امنیت و سلامت را فراهم می کند.
سردار علی مویدی، آسیب های اجتماعی را به عنوان پاشنه آشیل مملکت دانست وافزود: برگزاری مسابقات ورزشی و قهرمانی همچون مسابقه پاراگلایدر که در دماوند برگزار شد، بعنوان یک حرکت جدید می تواند مبنای برپایی دیگر مسابقات باشد.
وی با بیان اینکه لازم است زمینه استفاده بیشتر از این رشته ورزشی را در سطح کشور فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: لازم این مهم شناخت مبنا و داشتن یک دسته بندی مناسب است تا بتوانیم از قابلیت های مختلف استفاده کرده و میزبان مسابقات دیگر کشورها باشیم.
رئیس هیات انجمن ورزش های هوایی کشوراز وزارت ورزش و جوانان خواست تا توجه خاصی نسبت به این رشته داشته باشد و تاکید کرد: در کنار حمایت مسئولان، استقبال ورزشکاران و گرفتن جمع بندی کلی در دورن انجمن نیز ضروری است.
دراین مراسم همچنین معاون توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران رشته پاراگلایدر که در جهت توسعه این مهم زحمت می کشند، گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش خود را در جهت توسعه این رشته انجام خواهد داد و یکی از مسئولیت هایم توسعه بخشی در برخی از ورزش ها همانند ورزش های هوایی است.
غلامرضا شعبانی بهار، یکی از سختی های این رشته را فرا دستگاهی بودن آن را دانست وافزود: برای توسعه این رشته علاوه بر حمایت وزارت وزش و جوانان، نیازمند حمایت نیروهای مسلح و یگان ویژه هستیم.

جانشین یگان ویژه ناجا ضمن نیز دراین مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بر اهمیت این موضوع تاکید کرد و گفت: آرامشی که امروز در کشور حکم فرماست مدیون خون پاک جوانانی است که جان خود را در راه حفظ آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب فدا کردند.
سردار حبیب الله جان نثاری، با بیان اینکه هر فعالیت و اقدامی که در کشور صورت می گیرد در سایه امنیت است و اگر نباشد هیچ حرکتی قابل اجرا نیست، افزود: ایران اسلامی در امنیت و آرامشی قرار دارد که کشورهای همسایه از نعمت آن محروم و باید قدردان آن باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت یگان ویژه ناجا، آمادگی جسمانی و توانایی بدنی است که در این راستا باشگاه هوانوردی از هرگونه ورزش‌ هوایی که برای تقویت جسمانی جوانان موثر باشد را حمایت می کند.
سردار جان نثاری اضافه کرد: جوانان باید قدر خویش را بدانند و خود را برای ایستادگی در مقابل ابرقدرت های جهان در تمامی زمان ها چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در دوران برجام آماده کنند.

** حضور 85 نفر از 24 استان کشور در مسابقات پاراگلایدر مسافت
رئیس کمیته ورزش های هوایی استان تهران در مراسم اختتامیه مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اظهار کرد: مسابقات پاراگلایدر از روز 26 شهریورماه آغاز شد که ورزشکاران در این مسابقات خلبانان در مسافت های میانگین 50 و 30 کیلومتر به رقابت کردند .
محسن موسس با بیان اینکه برای توسعه این رشته ها و برگزاری اینگونه مسابقاتی در دیگر استان ها نیازمند حمایت مسئولان هستیم، بیان کرد: گرچه مشخص نیست در مسابقات قهرمانی آسیا 2018جاکارتا حضور داشته باشیم ولی وظیفه داریم تیم ملی را انتخاب کنیم.
همچنین رئیس هیات انجمن ورزش های هوایی استان تهران در ادامه این مراسم با تاکید بر وجود مشکلات و بضاعت کم شهرستان دماوند در این مسابقات اظهار کرد: این رشته اگر قرار است در ایران فعالیت کند نیاز به حمایت دارد و هر آنچه در اختیار دیگر رشته ها قرار می گیرد برای این رشته نیز پیش بینی شود.
یحیی دادویی، تصریح کرد: این رشته، مکان مخصوص پرواز را لازم دارد که باید به منابع طبیعی درخواست داده شود و بعد آن زمین در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار گیرد و مالکیت آن نیز به نام انجمن ورزش های هوایی باشد.
وی خاطر نشان کرد: اولین سایت پروازی که بسته شد سایت پروازی شهران است که اغلب خلبانان در آن آموزش دیده اند که امیدواریم به زودی این سایت باز شود.

فرماندار شهرستان دماونددراین مراسم گفت : برگزاری این مسابقه در دماوند که در سطح کشوری مطرح بود، زمینه فراهم سازی بستر مناسب برای میزبانی دیگر مسابقات را در منطقه می باشد.
ناصر محمودی فرد با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات با توجه به زمان محدود و نبود امکاناتی همچون محل اسکان، گفت: سعی شد حداکثر ظرفیت شهرستان را برای برگزاری این مسابقات ارائه دهیم و امیدواریم تجربه خوبی برای برگزاری مسابقات بهتر باشد و تلاش داریم این محل را نیز برای برگزاری مسابقات در استان تهران ثبت کنیم تا دیگران بهره مند شوند.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/1539

نظر شما