شناسهٔ خبر: 21508131 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

هدیه آیفون ایکس به گوشی‌های اندرویدی

هر ساله تعدادی از شرکت‌ها گوشی‌های اندرویدی شبیه به آیفون تولید می‌کنند که تنها وجه تمایز ظاهری آن‌ها با یک آیفون واقعی فقدان دکمه Home است. اکنون با حذف این دکمه از گوشی آیفون X تولید گوشی‌های اندرویدی با ظاهر مشابه آیفون و قیمتی بسیار پایین‌تر از یک آیفون واقعی، بسیار ساده‌تر از قبل شده است.

صاحب‌خبر -
 معمولا گوشی‌های مشابه آیفون توسط شرکت‌های چینی از جمله Huawei، OnePlus، Xiaomi و Oppo ساخته می‌شوند، با وجود این بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز وجود دارند که تلاش می‌کنند با کپی‌برداری از ویژگی‌های گوشی‌های گران‌قیمت، برای خود مشتری جذب کنند. 
به گزارش نامه نیوز در هر حال شبیه‌سازی قاب نازک، گوشه‌های گرد و الگوهای رنگی بسیار ساده‌تر از تولید قطعات سخت‌افزاری درون گوشی است.
حذف دکمه Home به این معنی است که اکنون کپی‌سازها می‌توانند حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کنند. با وجود این که بسیاری از این شرکت‌ها تلاش می‌کنند به‌طور نامحسوس ظاهر آیفون را باز سازی کنند، برخی دیگر مانند شرکت Oppo از کپی‌برداری نقطه‌به نقطه گوشی، از لوگوی شرکت گرفته تا ظاهر فیزیکی آن هیچ نگرانی ندارند. 
در کشورهای ثروتمند مانند آمریکا و انگلیس گوشی آیفون X در مقیاس وسیع به فروش می رسد. اما در کشورهای دیگر فروش این محصول به عنوان برترین گوشی آیفون، در مقایسه با کشورهای ثروتمند، بسیار کمتر است. بنابر این عجیب نیست که در کشوری مانند چین با جمعیت میلیاردی، سیلی از گوشی‌های مشابه آیفون با قیمت بسیار کمتر از آن روانه بازار شود. در این کشور شرکت‌های داخلی مانند Oppo و Huawei به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و گوشی‌های متوسط‌ها با وجود قیمت نسبتا بالاتر از گوشی‌های رقبای داخلی، به سرعت فروش می‌رود و در این بین ظاهر محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. 
در حال حاضر تنها چالش اصلی شرکت‌های کپی ساز، تولید گوشی‌های بدون قاب است. در واقع ساخت یک گوشی بدون قاب، چنان‌ که به‌نظر می‌رسد، ساده نیست و بسیاری از تولیدکنندگان حداقل تا زمان اثبات موفقیت تجاری آیفون X حاضر به صرف منابع ارزشمند خود برای این منظور نیستند. 

نظر شما