شناسهٔ خبر: 21508066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در هفته دفاع مقدس؛

یادمان خلبان شهید مرتضی چگنی رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد شهید دورود از رونمایی یادمان خلبان شهید مرتضی چگنی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -
محمدرضا حقانی، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دورود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از لرستان، از رونمایی یادمان خلبان شهید مرتضی چگنی در هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس تعداد زیادی از جوانان شهرستان دورود به جبهه‌های جنگ شتافتند و از کیان اسلامی دفاع کردند.
وی افزود: دراین راه ۶۴۰ نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که بالغ‌بر ۲۰ نفر آنها در رده‌های مختلف فرماندهی جنگ قرار داشتند.
حقانی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم سردار شهید اصغر لشنی فاتح شاخ شمیران برخاسته از دیار دورود است.
مدیربنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دورود بیان کرد: به پاس خدمات این شهیدان همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادمان‌هایی را در سطح شهر ایجاد کرده‌ایم.
حقانی افزود: در راستای پاسداشت مقام شهدا میدان‌های ورودی و خروجی را مزین به تمثال این شهدا کرده‌ایم و در هفته‌ دفاع مقدس رونمایی از یادمان خلبان  شهید مرتضی چگنی و 9 شهید دیگر شهرستان دورود را خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهارکرد: این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نظر شما