شناسهٔ خبر: 21508049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ورود پناهجویان به یونان افزایش یافت /گارد ساحلی ترکیه مانع حرکت قایق های پناهجویان به یونان شد

خبرگزاری میزان- در سه روز گذشته 500 پناهجو وارد جزیره' لوزه' یونان شدند.

صاحب‌خبر -

ورود پناهجویان به یونان افزایش یافت /گارد ساحلی ترکیه مانع حرکت قایق های پناهجویان به یونان شدبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گارد ساحلی یونان در بیانیه ای اعلام کرد، در 20 روز گذشته شمار پناهجویانی که به جزایر مختلف یونان وارد شدند افزایش یافته و این امر کار ارائه تسهیلات به این پناهجویان را دشوار کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، فقط در سه روز گذشته 500 پناهجو وارد جزیره' لوزه' یونان شدند، در حالیکه تا قبل از این ، شش هزار پناهجو در کمپ های این جزیره اسکان داشتند که تعداد آنها از جمعیت بومی این جزیره بیشتر است.


گارد ساحلی یونان پنجشنبه شب در این بیانیه افزود، در20 روز گذشته، یکهزارو 619پناهجو وارد جزیره لوزه یونان، 405 پناهجو به جزیره ' خیوس' و 781 پناهجوی دیگر وارد جزایر دیگر شده اند.


این جزایر در سواحل دریای مدیترانه و در نزدیکی کشور ترکیه قرار دارند.


در همین حال گارد ساحلی ترکیه اعلام کرده است که مانع حرکت چندین فروند قایق حامل پناهجویان به سوی جزایر یونان شده است.


افزایش مجدد ورود پناهجویان به یونان که خود با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند، باعث نگرانی مقامات این کشور شده و مقامات جزایر مختلف بارها از دولت خواسته اند که به یاری مسئولان این جزایر بشتابند و در غیر اینصورت مسئولان این جزایر دیگر قادر به ارایه خدمات کافی به این پناهجویان نخواهند بود .


جنگ نیابتی غرب و تعدادی از کشورهای عربی منطقه با بکار گیری گروه های تروریستی باعث شده تعداد زیادی از شهروندان کشورهایی همچون سوریه ، عراق، افغانستان، یمن ، لیبی و دیگر کشورها که تروریست ها در آنها مشغول اقدامات چنایتکارانه هستند، خانه و کاشانه خود را رها کرده و برای نجات جان خود و فرزندانشان راهی دیگر کشورها شوند که عده ای از آنان در دریا غرق و یا در راه زمینی به کام مرگ کشیده می شوند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما