شناسهٔ خبر: 21507136 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حرف های سرمربیان تیم های لیگ برتری در هفته هفتم

از شوکی که نظر محمدی به تیمش وارد کرد تا نکاتی که برانکو درباره بازی با الهلال گفت

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، سرمربی تیم های لیگ برتری در پایان دیدارهای خود در هفته هفتم حرف های جالبی زدند.

پرسپولیس 2 - سپاهان 2

برانکو: امروز زیبایی‌های فوتبال ایران دیده شد/باید یک نتیجه قابل قبول مقابل الهلال بگیریم/ حیف شد که نبردیم

برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش برابر سپاهان گفت: فکر می‌کنم در این بازی بسیار خوب ظاهر شدیم. یک فضای بسیار عالی که شامل هواداران دو تیم بود و همه هواداران به صورت پر شور تشویق کردند. امروز زیبایی‌های فوتبال ایران دیده شد. بازی با کیفیت و تلاش زیاد را دیدیم. طبیعی است که می‌خواستیم پیروز شویم. ما همیشه برای برد به میدان می‌رویم. تغییری نخواهیم داشت. زمانی که ۲ بر یک بودیم هم شانس داشتیم و می‌توانستیم برنده شویم. تیمم پخته بازی کرد.

او ادامه داد: روی هر دو گل سپاهان، اشتباه داشتیم و همین‌طور است دیگر. فوتبال پاسخ اشتباهات است. در آستانه بازی با الهلال نشان دادیم که تیم با کیفیتی هستیم. در بازی اول باید یک نتیجه قابل قبول مقابل الهلال بگیریم.

او درباره اشتباهات بیرانوند و خروج‌های پر اشتباهش گفت: اگر اشتباه در فوتبال وجود نداشته باشد همه بازی‌ها صفر - صفر می‌شود. در مجموع خوب بازی کردیم. بازی را تحت کنترل داشتیم. در ورزشگاه نقش جهان طبیعی است که سپاهان در لحظه‌هایی از بازی تیم برتر میدان باشد. آنها مربی قهرمان خود کرانچار را آوردند. در کنار ما سپاهان بیشترین ملی پوش را دارد. انتظار بازی سختی را داشتیم و حیف شد که نبردیم اما این فوتبال است.

سرمربی پرسپولیس درباره استراحت دادن به کمال کامیابی‌نیا با وجود محرومیت مقابل الهلال گفت: او در بازی‌های  قبل خسته شده بود. ربیع‌خواه در پست او خوب بازی کرد. او به بهترین نحو توانست در میدان ظاهر شود. از طرفی کمال حق بازی با الهلال را ندارد.

او گفت: سپاهان تیم بسیار خوبی دارد. در کنار آقایی، یزدانی، پورقاز، علی کریمی، ساسان انصاری و ... یک تیم با پتانسیل بالا را دارند. طبیعی است که این تیم نیاز به زمان دارد. این تیم باید هماهنگ و یک‌دست شود و ایده‌ها و تفکرات کرانچار را پیاده کند.

برانکو همچنین درباره قطع کردن پای استانکو گفت: او یکی از بزرگ‌ترین مربیان کرواسی است. امیدوارم مشکل او بیش از این نشود. او روحیه زیادی دارد و بازی‌ها را تفسیر می‌کند و به ما نظر می‌دهد. مربیان جوان از او مشاوره می‌گیرند.

سرمربی پرسپولیس درباره از دست دادن پنج امتیاز در دو بازی پیاپی گفت: در بازی با سیاه‌جامگان و پیکان مشکل داشتیم. این بازی نشان داد که نامزد اصلی قهرمانی در ایران پرسپولیس است. امروز هفته هفتم بود. ۲۳ هفته دیگر باقی مانده است. خیلی از امتیازات وجود دارد. سخت‌ترین ریتم بازی‌ها را نسبت به سایر رقبا داریم. افتخار می‌کنیم و خوشحال هستیم که یکی از پایه‌های لیگ قهرمانان آسیا هستیم. با وجود مشغله‌هایی که در لیگ داریم، کار بزرگی است.

او درباره میزبانی پرسپولیس در آسیا و بازیکن برزیلی الهلال به نام ادواردو گفت: الهلال بیشترین قهرمانی آسیا را دارد. آنها شانس قهرمانی دارند و تقریبا یک پای قهرمانی آسیا هستند. آنها ۳۰ میلیون دلار دیگر هم می‌خواستند بدهند که بازیکن خوبی بگیرند. این را می‌گویم که بدانید الهلال بازیکنان با پتانسیلی دارد. ما افتخار می‌کنیم که تنها تیم آسیا هستیم که لیگ قهرمانان آسیا را با بازیکنان بومی پیش می‌بریم.

او ادامه داد: مسقط را داریم و در چهار روز آینده به دنبال اجازه دولت امارات هستیم چون فدراسیون فوتبال امارات قبول کرده در این کشور بازی کنیم. ما خواستار بازی در دبی هستیم. در دبی ایرانیان زیادی هستند و می‌توانند استقبال بهتری از بازی‌های ما داشته باشند.

کرانچار: نباید این قدر داوری‌ها برای سپاهان بد باشد

بعد از تساوی 2 بر 2 سپاهان برابر پرسپولیس، زلاتکو کرانچار گفت: احساس رضایت می‌کنم. از کیفیت بازی هر دو تیم راضی هستم. تیم حریف تمام تلاش و توان خود را به کار گرفت و ثابت کرد که یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر ایران است. بازیکنان ما در سطح وظایفی که توزیع کردیم بازی کردند. این یکی از بهترین بازی‌های ما در طول فصل بود و اگر این روند را ادامه دهیم قطعا به نتایج قابل قبولی می‌رسیم.

او در واکنش به این که تنها در 20 دقیقه از بازی سپاهان واقعی در زمین ظاهر شد اظهار کرد: موافقم. در نیمه دوم منسجم‌تر از نیمه اول بودیم. متاسفانه از شانس‌های خودمان بهره‌برداری نکردیم. هم میلاد سرلک و هم شاهین ثاقبی نتوانستند توپ‌های دفع شده دوم را در اختیار بگیرند. باید این مساله را به مرور برای این دو بازیکن برطرف کنم.

او درباره دروازه‌بان سپاهان و اشتباهاتی که در خروج‌ها و جای‌گیری‌ها دارد گفت: دروازه‌بان من اطلاع دارد که پرسپولیس برترین سرزن‌ها را دارد و در خروج‌ها تردید داشت و سعی کرد کمترین خطر را کند. او به همین دلیل توانست ضربات طارمی را تا حدودی کنترل کند. من تذکرهایی در خروج‌ها به او می‌دهم. چاره‌ای نداریم جز این که با او بیشتر تمرین کنیم تا بتوانیم یک دروازه‌بان در شان سپاهان از او بسازیم.

سرمربی سپاهان گفت: طی شش هفته پایانی فصل قبل و زمانی که تیم را گرفتم جپارف را داشتیم که توانست خواسته‌های ما را برطرف کند. وقتی او رفت خیلی سعی کردیم بازیکنی را جایگزین کنیم تا این که رافائل را گرفتیم. چون دو هفته پایانی پرتغال تمرین نداشت از میادین دور بود اما رفته رفته با تمرین بیشتر به بازیکن خوبی تبدیل می‌شود. با پشت سر گذاشتن چرخه تمرین‌های کوتاه بازیکن خوبی می‌شود. اگر رافائل بازیکن آماده‌ای شود حلقه ارتباطی خط هافبک و خط حمله خواهد بود. آن موقع ما سه بازیکن به نام‌های علی کریمی، ثاقبی و رافائل داریم که هر کدام می‌توانند یکی از بهترین‌های میانه زمین باشند.

کرانچار درباره 10 نفره شدن سپاهان بعد از مصدومیت پورقاز گفت: مراحل اداری خیلی طول کشید و رودریگز خیلی دیر وارد زمین شد و ما گل خوردیم. نمی‌دانم چرا بازیکن ما با تاخیر وارد زمین شد. یک چیز، یک جایی مشکل داشته که بازیکن من نتوانسته خیلی سریع آماده تعویض شود. چون پشت من به ناظرین بود دقیقا نمی‌دانم چه مشکلی وجود داشته که بازیکن من دیر وارد زمین شد.

او درباره وضعیت مصدومیت عزت‌الله پورقاز و انتقال به بیمارستان در حین بازی گفت: پورقاز طی هفت هفته گذشته یکی از بازیکنان خوب ما بود. پورقار به دلیل درد شدید در ناحیه کمر به بیمارستان منتقل شد. ظاهرا اوضاع او در طول مسیر بهتر شده اما منتظر پاسخ پزشک درباره او هستیم.

او با اشاره به قضاوت داوران برای سپاهان خاطرنشان کرد: یکسری قضاوت‌ها در هفت هفته گذشته انجام شد که به منافع سپاهان آسیب برساند. من به یاد نمی‌آورم که این‌قدر برای سپاهان بد قضاوت شده باشد. امیدوارم این مورد اتفاقی باشد و  مساله دیگری وجود نداشته باشد. به نظر می‌رسد نباید این قدر داوری‌ها برای سپاهان بد باشد.

کرانچار درباره پنالتی پرسپولیس گفت: در درگیری‌های این‌گونه هر صحنه‌ای پنالتی نمی‌شود و من فکر می‌کنم اعلام پنالتی به سود پرسپولیس سخت گیرانه بود. داور می‌توانست با تامل بیشتر در سوت خود بدمد.

سرمربی سپاهان درباره قطع پای استانکو پوکله‌پوویچ به دلیل بیماری گفت: من از وضعیت او مطلع شدم که به دلیل دیابت این قطع پا رخ داده است. تا آن‌جایی که خبر دارم وضعیت جسمانی او با ثبات است.

استقلال خوزستان صفر - سپیدرود رشت صفر

ویسی: از رضا کرملاچعب راضی نبودیم و او را خط زدیم

عبدالله ویسی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سپیدرود رشت گفت: توانستیم یک بازی سراسر هجومی انجام دهیم و از حریف در اکثر دقایق بیشتر بازی برتر باشیم. بعد از باخت هفته قبل اینطور بازگشتن راضی کننده است اما می‌توانستیم برنده شویم سپیدرود برای نباختن بازی می‌کرد. یک امتیاز مبارکشان باشد.

وی افزود: موقعیت‌های خوبی داشتیم اما متأسفانه تمام کننده نداشتیم، اگر می‌توانستیم از موقعیت‌هایی که به دست آوردیم بهره ببریم در نهایت برنده بازی می‌شدیم.

وی در مورد وضعیت حکیم نصاری و طالب ریکانی خاطرنشان کرد: هنوز گزارش ما به باشگاه نرسیده و باشگاه به وقتش به این مسئله رسیدگی می‌کند. با توجه به اینکه بازی بعدیمان روز سه‌شنبه برگزار می‌شود وقت برای برگزاری کمیته انضباطی نیست اما در کل باشگاه هر تصمیمی بگیرد تابع هستیم. 

ویسی در رابطه با غیبت رضا کرملاچعب عنوان کرد: ما امروز می‌توانستیم ۲ بازیکن زیر ۱۹ سال استفاده کنیم و در لیست داشته باشیم، از رضا کرملاچعب راضی نبودیم و او را خط زدیم. کرملاچعب از خوب‌های استان است که می‌دانم با تلاش بیشتر به جایگاهش در تیم می‌رسد.

سرمربی استقلال خوزستان در پایان تصریح کرد: بعد از شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن عملکرد امروزمان راضی کننده است. ما روی توپ‌های ۵۰-۵۰ و مصاف‌های سوم برنده بودیم، موقعیت‌های خوبی داشتیم اما گلزنی نکردیم. آمار گلزنی ما به هیچ وجه خوب نیست، برای تیمی که می‌خواهد در نیمه ابتدایی جدول باشد این آمار خوب نیست، موتورمان هنوز روشن نشده است.

نظر محمدی: برای اینکه فشار را از تیم بردارم و شوک بدهم استعفا کردم!

علی نظرمحمدی سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت پس از تساوی مقابل استقلال خوزستان گفت: در ابتدا به دوست و همکار خوبم ویسی تبریک می‌گویم. ضد حملاتی در این دیدار داشتیم. در نیمه دوم بازهم این شرایط را داشتیم نتوانستیم به گل برسیم. 

وی افزود: استقلال خوزستان آمده بود که فعل بردن را صرف کند و از زمین دست پر خارج شود. می‌دانستیم این تیم در زمین به گونه‌ای بازی می‌کند که از سرعت بازیکنان استفاده می‌کند به همین دلیل ترکیب را به گونه‌ای چیدیم که بتوانیم حملات را خنثی کنیم. استقلال خوزستان به بازی مستقیم روی آورد اما ما مانع گل زدن آنها شدیم.
سرمربی سپیدرود رشت یادآور شد: تلاش ما این بود با امتیاز برگردیم. امیدوارم بازی هفته آینده برنده باشیم. تیم ما حرف‌هایی برای گفتن دارد. ما به این تیم افتخار می‌کنم و به بازیکنانم می‌بالم. امیدوارم این یک امتیاز کمک شایانی به تیم بکند.
نظرمحمدی یادآور شد: این بازی خارج از خانه بود و ما برای تساوی آمده بودیم. البته در ادامه تلاش کردیم دروازه حریف را باز کنیم.
وی همچنین درباره خریدهایی که سپیدرود داشت، تصریح کرد: ما با بضاعتی که داشتیم خریدها را انجام دادیم و نتایجی که تا الان کسب کرده‌ایم نشان دهنده اعتماد ما به این بازیکنان است. تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا در آینده سپیدرودی منسجم‌تر و با کیفیت‌تر ببینید.
سرمربی سپیدرود در پاسخ به این سوال که باشگاه به شما اولتیماتوم داده بود و شما تا آستانه استعفا رفتید، عنوان کرد: اولتیماتوم واژه درستی نیست کسی هم اولتیماتوم نداد. برای اینکه فشار را از تیم بردارم و شوک بدهم استعفا کردم. ما در دیدار امروز واقعا مستحق باخت نبودیم. تیمی هستیم که پیکان را بردیم که این تیم مقابل پرسپولیس به برتری رسیده بود. مقابل صنعت نفت هم پیروز شدیم. ما مقابل تیم‌های بزرگ بازی باکیفیت‌تری داریم.
وی افزود: متاسفانه 3 هفته اول امتیازگیری نکردیم اما کم کم با لیگ برتر آداپته شدیم. لیگ برتر نشان داد جای اشتباه نیست. ما بعد از 50 سال به لیگ برتر آمدیم و در سال اول برای ماندن می‌جنگیم. با فرصتی که در ادامه لیگ داریم امیدواریم که بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

سیاه جامگان صفر - گسترش فولاد یک

میثاقیان : 20 موقعیت گلزنی داشتیم!/ این باخت را خودم گردن می‌گیرم

اکبر میثاقیان پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل گسترش فولاد گفت: حرفی ندارم. ما بازی را باختیم. دیدید که چقدر موقعیت گل داشتیم. به گسترش فولاد تبریک می‌گویم.

وی در ادامه افزود: ما این بازی را به خودمان باختیم و بازی همیشگی خود را انجام ندادیم. حدود 20 موقعیت گلزنی داشتیم، اما فایده‌ای نداشت. گسترش فولاد هم خیلی خوب دفاع کرد و در نهایت پیروز شد. دقیقاً همان بازی را که ما در خانه حریفان ارائه دادیم، گسترش فولاد مقابل ما به نمایش گذاشت.

سرمربی سیاه‌جامگان در پاسخ به این پرسش که آیا برای نتیجه نگرفتن این تیم در خانه، مشکلی وجود دارد یا خیر، گفت: مشکل خاصی نیست. فوتبال همین است و یک هفته می‌بریم و یک هفته می‌بازیم. در این مسابقه تمرکز لازم را نداشتیم، بازی خوبی به نمایش نگذاشتیم و در شرایط همیشگی نبودیم. اگر در فوتبال 9 نفر بدوند شاید ببرید، اما امروز چهار پنج نفر از بازیکنانم دویدند. البته این باخت را خودم گردن می‌گیرم.

میثاقیان درباره نیمکت‌نشینی محمد ناصری، دروازه‌بان سیاه‌جامگان و پیام ملکیان تصریح کرد: هر کسی خوب باشد، در ترکیب اصلی بازی می‌کند. نوبت بازی به ناصری هم می‌رسد. اگر در هفته‌های آینده عین‌افشار را در ترکیب اصلی قرار ندهم و ناصری دروازه‌بان اصلی ما باشد، می‌گویید چرا عین‌افشار را در ترکیب اصلی نگذاشته‌ای؟!

مربی گسترش فولاد: برای این پیروزی دست بچه ها را می بوسم

ستار همدانی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش در خانه سیاه‌جامگان اظهار داشت: خدا را شاکریم که روند روبه‌رشدمان ادامه پیدا کرد. سیاه‌جامگان تیم خیلی خوبی بود. از اینکه توانستیم این بازی را ببریم خوشحالم. می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم. دیروز هم در نشست خبری پیش از بازی گفتم که سیاه‌جامگان تیم جنگنده و خوبی دارد. گفته بودم که اگر بتوانیم میانه میدان را از آن خودمان کنیم، برنده می‌شویم. گسترش فولاد بازی سختی را برد. ما به خوبی توانستیم ارتباط بین خط هافبک و خط حمله آنها را قطع کنیم. به‌هر حال خدا را شاکریم که روند روبه‌رشدمان ادامه پیدا کرد. سیاه‌جامگان هم تیم خیلی خوبی بود.

وی در واکنش به طرح این موضوع که بازیکنان تیم گسترش فولاد وقت زیادی تلف می‌کردند، گفت: ما با توجه به اینکه گل زدیم، همه تلاش‌مان این بود که از این گل محافظت کنیم. توقف زیاد بازی هم یک امر طبیعی بود، چون تراکم بازیکنان و فشاری که روی آنها وجود داشت، باعث مصدومیت‌شان می‌شد. من دست بچه‌ها را می‌بوسم که تحت فشار توانستند تیم خوب سیاه‌جامگان را که خیلی خوب به ما فشار می‌آورد، شکست دهند.

مربی تیم گسترش فولاد به تمجید از تیم سیاه‌جامگان پرداخت و تصریح کرد: به سیاه‌جامگان هم تبریک می‌گویم. آنها تیم خیلی خوبی هستند و قبلاً هم این را نشان دادند. خیلی سخت است که مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران و تبریز یک تیم بتواند امتیاز بگیرد، اما شاگردان آقای میثاقیان این کار را کردند. ما هم می‌دانستیم که آنها از نظر فنی در خانه مشکلاتی دارند و نمی‌توانند آنچه مدنظرشان است را اجرا کنند، اما در خارج از خانه خوب نتیجه می‌گیرند. ما از این مسائل استفاده کردیم به پیروزی رسیدیم. طبیعی است که سیاه‌جامگانی‌ها هم اعتراض داشته باشند. شرایط بازی جوری پیش می‌رفت که فشار روی بازیکنان‌مان بود و دوستان به همین خاطر فکر کردند که ما وقت‌کشی می‌کنیم. به خاطر تحت فشار بودن و درگیری‌های به وجود آمده، بازیکنان ما دچار مصدومیت می‌شدند، اما شما دیدید که ما به وقت‌های تلف شده هم اعتراض نکردیم. خالقی‌فر امکان ندارد خودش را به مصدومیت بزند. به‌هر حال این فوتبال است و بعضی وقت‌ها امکان دارد که فشارها روی شما باشد.

همدانی در واکنش به سؤال خبرنگاری که به او گفت: «گسترش فولاد با این پیروزی از بحران خارج شد»، یادآور شد: نه، این بحران نیست. 80 درصد شاکله تیم ما از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تغییر کرده‌اند و کمی زمان لازم است تا مربی تفکرات خودش را پیاده کند. در هفته‌های نخست،‌ شرایط جدول به گونه‌ای پیش می‌رود که شما یک هفته می‌بری، پنج رده می‌پری بالا و یا برعکس. باید شرایط را بهتر کنیم و به وحدت تاکتیکی برسیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاری که از او پرسید: «آیا اخراج اعضای کادر پزشکی‌تان از کنار زمین درست بود یا خیر»، گفت: بله. البته من صراحتاً می‌گویم که آنها به درستی اخراج شدند. داور به پزشک ما گفت که وارد زمین نشو، اما او بدون اجازه داور به زمین رفت. فکر می‌کنم آنها داور به درستی تصمیم گرفت.

مربی گسترش فولاد با اشاره به درگیری که بین کادر فنی سیاه‌جامگان و کادر پزشکی این تیم رخ داد، خاطرنشان کرد: من از دور متوجه شدم و وقتی فهمیدم درگیری شده که تمام شد بود. در هر حال اگر چنین چیزی شده از کادر فنی سیاه‌جامگان عذرخواهی می‌کنم. فکر می‌کنم که عباس آقا (دهقانی) بود که او دوست ماست. امیدوارم به بزرگی خودشان ببخشند.

 

نظر شما