شناسهٔ خبر: 21506793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس سازمان تبلیغات؛

ابزارهای دنیای مدرن باعث دگرگونی و شکاف نسلی در جامعه شده است

کارشناس سازمان تبلیغات استان اردبیل گفت: با وارد شدن مولفه ها و ابزارهای دنیای مدرن باعث دگرگونی ، گسست فرهنگی و شکاف نسلی عظیم در کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا حقی کارشناس سازمان تبلیغات استان اردبیل و عضو کارگروه تخصصی زن و خانواده در گفتگو با بانوی کوثر گفت: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه و گذر از مرحله سنتی به مدرنیسم با تغییرات و گرگونی های سریع و وسیعی در ساختار های اصلی خود به خصوص در ساختار فرهنگی و اجتماعی مواجه بوده است.

حقی گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مولفه ها و ابزارهای دنیای مدرن وارد زندگی ما شده و می شود و این دگرگونی باعث گسست فرهنگی و شکاف نسلی عظیم در کشور شده است.

کارشناس اداره تبلیغات افزود: به جای الگو گیری از از سبک زندگی اسلامی از الگوی غربی استفاده شده و این امر موجب افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی بیان کرد: وظیفه ماست که با رویکردی از دو تلفیق سنتی و مدرن برای رسیدن به یک تعادل کارساز تلاش و برنامه ریزی کنیم و الگویی طراحی کنیم که مناسب فرهنگ کشور ما و همسو با اعتقادات و مذهب ما باشد.

وی در ادامه گفت: باید سعی کنیم محتوای دینی مان را از حالت سنتی بروز رسانی کنیم تا گویای زبان نسل امروز جامعه باشد. متاسفانه در محتوا دهی و به روز کردن آن کم کار شده است.

وی با شاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در رابطه با سبک زندگی اسلامی حاکی از اهمیت مساله است گفت: نقش مادر در تحکیم بنیان خانواده به لحاظ تاثیر گذاری آن خیلی بیشتر است و نقش مادر در خانواده مهم و اساسی است دشمنان ما برنامه های زیادی روی مادران آینده برنامه ریزی می کنند.

حقی اظهار داشت : اگر در خانواده تعمیق باورهای دینی صورت گیرد فرزندان ونسل حاضر در مدرسه و اجتماع دچار مشکل نخواهند شد. بنابراین با توجه به سیاست های کلی خانواده پرداختن به موضوع خانواده و برنامه ریزی برای آن از اهمیت بسیار زیاد آن است.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد خوباوری، حفظ و بازیابی هویت اسلامی است. خود گویای راهکار جهت حل آسیب ها ست.

کارشناس تبلیغات بیان داشت: اگر امروزه زنان ما اعتماد به نفس داشته باشند و خودشان را باور کنند هویت دینی خود را از دست نخواهند داد جامعه ما متاسفانه دچار بحران هویت شده است و هویت اصلی خود را فراموش کرده و فرهنگ اصلی خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما