شناسهٔ خبر: 21506034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ویدیو/ 13 روستا در اطراف الحویجه آزاد شد

خبرنگار شبکه العالم در عراق که در اطراف شهر الحویجه در استان کرکوک مستقر شده است گزارش داد نیروهای عراقی پس از شکست عناصر گروه تروریستی داعش و فرار آنها به سمت مرکز این شهر، 13 روستا در اطراف این شهر را آزاد کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - عراق

خبرنگار العالم در عراق تصریح کرد که فرماندهان عراقی معتقدند با توجه به محاصره این شهر از بیش از دو سال پیش و اتمام ذخیره سلاح و مهمات تروریست های موجود در شهر و فرسایش روحیه آنها به دلیل شکست های پیاپی در موصل، تلعفر و منطقه عکاشات، عملیات ازادسازی الحویجه چند روز بیشتر طول نخواهد کشید.

"حیدر قاسم"، خبرنگار العالم در منطقه عملیاتی گفت که عملیات آزادسازی الحویجه با شلیک گلوله های هوشمند توپخانه به مواضع "داعش" آغاز شد. تروریست های داعش با نوشتن کلمه "مصادره" روی دیوار برخی خانه سعی داشتند از آنها به عنوان سنگر یا پناهگاه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار العالم اهمیت این روستاها ناشی از موقعیت جغرافیایی آنهاست که نزدیک شهر الحویجه و مراکز شهری واقع شده اند زیرا با آزادسازی این روستاها، می توان از انها به عنوان پایگاهی برای حماله به مرکز شهر استفاده کرد. "داعش" نیز از این روستاها به عنوان پایگاه دفاعی برای دفع حمله نیروهای عراقی استفاده می کرد.

خبرنگار العالم می گوید در گشت زنی همراه با نیروهای عراقی در مناطق آزادشده که شامل 13 روستاست، صدها قبضه نارنجک و تله انفجاری کشف شد.

208

نظر شما