شناسهٔ خبر: 21505978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌شرکت آب و فاضلاب شیراز‌:

آب و فاضلاب شیراز‌ ‌مکلف به اجرای سریع شبکه جمع‌آوری فاضلاب است

R41382/P1377/S6,61/CT12

در پی درج گزارشی در خبرگزاری تسنیم که از نارضایتی مردم در مورد هزینه نجومی و چند میلیونی حق انشعاب فاضلاب گزارش داده بود شرکت آب و فاضلاب شیراز توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در پی درج گزارشی با عنوان «هزینه‌ نجومی حق انشعاب فاضلاب در شیراز/ پول ندهند کنتور آب جمع می‌شود» که در بخشی از آن به نارضایتی مردم شیراز از هزینه نجومی و چند میلیونی حق انشعاب فاضلاب پرداخته بود شرکت آب و فاضلاب شیراز توضیحاتی ارائه کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

«به اطلاع می‌رساند یکی از مهم‌ترین وظایف این شرکت علاوه بر تامین آب سالم و بهداشتی، دفع فاضلاب و تصفیه آب است که در این راستا اقدام به توسعه شبکه فاضلاب و نصب انشعابات می‌کند.

هنگامی که اجرای شبکه فاضلاب در محدوده‌ای از شهر طراحی شده و با انتخاب پیمانکار نسبت به اجرا اقدام می‌شود. طی دو مرحله درج در روزنامه کثیر‌الانتشار محلی اطلاع‌رسانی کامل صورت می پذیرد و علاوه بر آن دعوتنامه برای مشترکین جهت خرید انشعاب فاضلاب ارسال می‌گردد که پس از اجرای شبکه و نصب سیفون در ابتدای ملک در صورت عدم توجه مراجعه مشترک این شرکت براساس ماده 15 قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب طی دو مرحله اخطار صادر کرده و به مشترک تسلیم می‌کند و مجددا در صورت امتناع از پرداخت، نسبت به قطع انشعاب آب اقدام می‌کند.

بنابراین فرایند صدور دعوتنامه تا اخطار قطع چند روز یا حتی چند ماه به طول می‌انجامد، با توجه به اینکه حدود 80 درصد منبع تامین آب شیراز از چاه‌های موجود در سطح شهر است لذا خشکسالی‌های اخیر لزوم حفاظت از آلودگی آنها را دو چندان کرده و شرکت مکلف به اجرای سریع شبکه جمع‌آوری فاضلاب با مبالغ بسیار زیاد است.

این در حالی است که مشترکین خصوصا در مناطق جنوب شهر حدود 40 درصد هزینه تمام شده را مطابق تعرفه‌های ابلاغی وزارت نیرو در اقساط بلندمدت پرداخت می‌کنند که نه تنها نجومی نبوده بلکه هزینه‌های تمام شده را نیز پوشش نمی‌دهد که علی‌رغم مصائب گوناگون برای شرکت و عدم تامین نقدینگی لازم برای اجرای پروژه‌های مذکور صرفا به جهت مساعد بدون کارمزد و بهره انجام می‌شود.

بنابراین اجرای کلیه موارد مطروحه فوق براساس ماده 15 قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب بوده و عدم رعایت و اجرای مفاد آن تخلف محسوب می‌شود».

انتهای پیام/

نظر شما