شناسهٔ خبر: 21505975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم یمن در برابر متجاوزان کوتاه نخواهند آمد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن: حجم حملات متجاوزان به این کشور هر اندازه که باشد، مردم یمن به تلاششان برای آزادی کشور ادامه خواهند داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، صالح الصماد در سخنانش در تجمعی که به مناسبت سومین سالگرد انقلاب بیست و یکم سپتامبر در میدان مرکزی شهر صنعا برگزار شد، ضمن هشدار درباره پس لرزه های واکنش مردم یمن علیه متجاوزان، به همبستگی مردم یمن با مردم عربستان اشاره کرد و از عربستانی ها خواست برای رهایی از استبداد اقدام کنند.

وی در سخنانش تصریح کرد: « سخن ما با کشورهای متجاوز و در صدر آنها نظام های سعودی و امارات این است که  سطح حملاتتان هر چقدر هم پر دامنه باشد،  هر چقدر با پشتیبانی دیگران باشد و هر اندازه که برای ملت ما مصیب بار باشد، موجب نمی شود تا ما از مسیر رسیدن به آزادی منحرف شویم. باید این موضوع را در مغزتان فرو کنید که در نهایت این شما هستید که بازنده خواهید بود و باید به این تجاوز پایان دهید. روزی نوبت شما هم خواهد رسید. اگر چه سکوت مردمانتان ادامه دارد، اما این ملت روزی بیدار خواهد شد و شما را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت. آن روز آمریکا نیز به دور از آنچه شما برای جلب رضایتش انجام داده اید یاریتان نخواهد کرد.»

صالح الصماد خطاب به مردم عربستان گفت: « هر چه سکوتتان بیشتر به طول بیانجامد، هزینه رهایی شما از استبداد نیز سنگین تر خواهد شد، در حال حاضر فرصت برای خیزش شما مهیاست و در این راه همه آزاداندیشان جهان از جمله مردم یمن از شما حمایت می کنند. ما با شما و در کنار شما هستیم و برای هر آزاد اندیش مخالف عربستانی فضای امنی  فراهم و از او استقبال می کنیم تا بتواند در فضای مناسب به فعالیت هایش برای براندازی این نظام مرتجع و عقب مانده  ادامه دهد.»
رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به محافل بین المللی خواستار تلاش برای پایان دادن به تجاوز متجاوزان و محاصره یمن شد و افزود: همزمان با آغاز به کار هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور روسای کشورهای جهان در این نشست و به مناسبت امروز که روز جهانی صلح است، پیام جمهوری یمن به عنوان یک کشور مستقل و صاحب کرسی در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی، به شما و به این سازمان بین المللی این است که مردم یمن برای سومین سال پیاپی هدف تجاوز ظالمانه قرار دارند، حمله ای که تر و خشک و تمامی مولفه های مورد نیاز زندگی و حیات  را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در این مدت متجاوزان در برابر جشم جهانیان بدترین جنایات را مرتکب شده اند، دهها هزار یمنی به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. در این حملات و در ادامه با محاصره کشور، از تمامی معیارهای حقوق بشری عبور شده است تا مردم یمن از ابتدایی ترین شرایط زندگی محروم باشند، در نتیجه بر شماست تا برای پایان دادن به این حملات و پایان دادن به محاصره یمن  اقدام کنید، تبهکاران و جنایتکاران را به پای میز محاکمه بکشانید و زیان های معنوی، روانی و مادی و بشری مردم یمن را جبران نمایید.

صالح الصماد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادعای ائتلاف متجاوزان مبنی بر اینکه اقدامشان در یمن برای دفاع از نظام قانونی این کشور است، این شعار را دروغین خواند و با بیان اینکه عبد ربه منصور هادی، نماینده کشور و  مردم یمن نیست، از سازمان های بین المللی خواست برای متوقف ساختن اقدامات کینه توزانه ای که سبب بحران در شرایط انسانی یمن شده است و همچنین برای متوقف ساختن غارت سرمایه های یمن به دست متجاوزان اقدام کنند. 

گزارش اختصاصی؛ مردم یمن با حضور گسترده خود، سومین سالروز انقلاب شان را گرامی داشتند.
مصاحبه ها:
1- شرف لقمان سخنگوی ارتش ملی یمن
2- هاشم متوکل از رزمندگان کمیته های مردمی یمن


نظر شما