شناسهٔ خبر: 21505697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش به 50 هکتار از جنگل های مراوه تپه در شرق گلستان خسارت زد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان با اشاره به مهار کامل آتش سوزی روز گذشته و دیشب بخشی از جنگل های شهرستان، گفت: این آتش به حدود 50 هکتار از عرصه های منابع طبیعی مراوه تپه خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل تاجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به دلیل وزش باد و صعب العبور بودن منطقه مهار و خاموش کردن آتش در عرصه های جنگلی و بیشه زاری مراوه تپه با بسیج نیروهای انسانی ادارات منابع طبیعی، راهداری و بسیج این شهرستان و شهرهای همجوار و نیز نیروهای مردمی و بکارگیری ماشین الات ساعت چهار صبح امروز پایان یافت.
وی گفت: این آتش سوزی در عرصه های جنگلی، بیشه زارها و تلوزارها ی پنج منطقه 'گوگلان، کریم ایشان، پالچقلی، قره کوه و قزل اتاق' رخ داده و آسیب وارد کرده است.
تاجی بابیان اینکه مراوه تپه 37 هزار هکتار اراضی جنگلی و بیشتر از گونه های سوزنی برگ و دست کاشت دارد، اضافه کرد: درختان خشک شده در سرمای زمستان سال گذشته، گرمی کنونی هوا و عامل انسانی از دلایل احتمالی بروز این آتش سوزی بوده است.
وی تصریح کرد: بامهار کامل آتش سوزی هم اکنون حدود 20 تیم سه و چهار نفره در محل مستقر و در حال خاموش کردن بقایای باقی مانده در برخی کنده درختان هستند.
فرماندار مراوه تپه با قدردانی از تلاش نیروهای شرکت کننده در مهار آتش سوزی عصر دیروز و دیشب این شهرستان، از مردم بویژه چوپانان و مسافران خواست در صورتی که نیاز به روشن کردن آتش داشتند پس از پایان کار آن را بطور کامل خاموش نمایند.
شهرستان مرزی مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/7478/3039/1648
خبرنگار : حاجی محمد خدری ** تنظیم : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما