شناسهٔ خبر: 21505064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

صادرات 900 میلیون دلاری ایران به ترکیه در نیمه نخست امسال

ایرنا

صاحب‌خبر -
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به ارزش صادرات و واردات بین ایران و ترکیه گفت: در نیمه نخست امسال 900 میلیون دلار کالای غیرنفتی به ترکیه صادر و یک میلیارد و 300 میلیون دلار از از این کشور وارد کرده ایم.

به گزارش ایرنا، مجتبی خسرو تاج روز پنجشنبه در بازدید از خط ریلی رازی خوی افزود: طبق موافقت نامه امضا شده بین ایران و ترکیه در سال 92، ترکیه 140 فقره از کالاهای صادراتی ایران اغلب شامل اقلام کشاورزی و ایران 125 فقره از کالاهای صادراتی ترکیه شامل اغلب تولیدات صنعتی را شامل تعرفه ترجیحی قرار داده است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز رازی اظهار کرد: خط ریلی رازی یک مسیر استراتژیک و مسیر ارتباط با اروپا است و باید خدمات ترمینالی جهت رفاه حال مسافران در مرز رازی توسعه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای اعلام شده اتاق ایران، حجم تجارت ایران و ترکیه 14 تا 15 میلیارد دلار است که در مذاکره های مقام های 2 کشور، افزایش ارزش مبادلات به 30 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.

ایران و ترکیه 550 کیلومتر مرز مشترک دارند و مرزهای سرو، رازی و بارزرگان در آذربایجان غربی پایانه های مرزی 2 کشور به شمار می روند.

مرز رازی سومین مرز تجاری و زمینی ایران و ترکیه بوده و در 50کیلومتری خوی قرار دارد.

نظر شما