شناسهٔ خبر: 21505063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شهرستان هرسین تأکید کرد:

لزوم مشارکت فعال زنان سرپرست خانوار در نهادهای مردمی

کرمانشاه- فرماندار شهرستان هرسین گفت: تنها راه رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار مشارکت جدی آنها در جامعه از طریق تشکیل نهاد های مردمی و ایجاد انسجام در بین آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شاه آبادی، فرماندار شهرستان هرسین امروز پنجشنبه از محل برگزاری کلاسهای آموزشی طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده بازدید به‌عمل آورد.

در این بازدید شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین، ضمن تاکید بر ضرورت طرح تاب آوری اجتماعی زنان و توسعه کارگاههای مرتبط آمادگی خود را جهت تشکیل جلسه اختصاصی جهت افراد حاضر در کارگاه و تلاش در جهت حل دغدغه های آنها اعلام نموده و تاکید کرد که تنها راه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار مشارکت جدی آنها در جامعه از طریق تشکیل نهاد های مردمی و ایجاد انسجام در بین آنها برای پیگیری مطالبات به حق این گروه آسیب پذیر در جامعه است.

شاه آبادی در ادامه از توانمند سازی زنان بعنوان یکی از مهمترین مؤلفه های کاهش آسیب های اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: آموزش های  تاب آوری کمک می کند که شخص در مواجه با سختیها و خطرات از تجارب و ظرفیت های خود بعنوان روشی سودمند در کسب موفقیت استفاده کند.

وی از این دوره های آموزشی بعنوان گامی مؤثر در جهت بهداشت روانی خانواده ها و توسعه مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی یاد کرد.

شاه آبادی با اشاره به اینکه این طرح در سطح ملی اجرا میشود اظهار داشت: مخاطبان طرح تاب آوری اجتماعی از طریق ادارات کمیته امداد حضرت امام   خمینی (ره) و بهزیستی برای شرکت در این دوره های آموزشی معرفی می‌شوند و تاکنون برای ۱۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.
 
در ادامه، احترام ایمانی مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده بیان داشت: این طرح شامل مهارت های خود آگاهی، همدلی، برقراری ارتباط موثر، روابط بین فردی، حل مساله، تصمیم گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، مقابله با استرس و کنترل خشم با هدف پیشگیری از تعارضات خانوادگی، نزاع دسته جمعی و افزایش فرهنگ شهروندی، مشارکت در امور شهری و مدیریت مسائل زیست محیطی می باشد.

مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد که انشاءالله این طرح بتواند گامی موثر در راستای توسعه و ارتقاء سطح آگاهی و دانش زنان جامعه و توسعه مشارکت در امور شهری و فرهنگ شهر نشینی برداشته شود و بتوانیم در پیشبرد اهداف و سلامت زنان بیش از پیش قدم برداریم.

نظر شما