شناسهٔ خبر: 21505052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار سیاهکل : نگاه ما به استفاده ازتجربه مثبت خارج ازمرزهاست

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رضا اسلامی اظهار داشت: شهرستان ما دارای سه اقلیم جلگه ای ، جنگلی و کوهستانی است و این موقعیتی است که فرصت سرمایه گذاری به منظور توسعه را فراهم می آورد، چرا که توسعه شهرستان سیاهکل بر پایه کشاورزی و بعد گردشگری استوار است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیتی که دولت روحانی در باب برجام به وجود آورده باید دوستی و همکاری در سطح بین الملی مدنظر قرار گیرد و تلاش شود تا با استفاده از این فرصت و با پرداختن به موضوع اشتغال و تولید کشور خویش را به لایه های فوقانی پیشرفت برسانیم.
وی برخورداری شهرستان سیاهکل از اقلیم مناسب را ویژگی خوبی برای کشت گیاهان دارویی و اقلام استراتژیک کشاوزی ذکر و تصریح کرد: با اندکی سرمایه گذاری در این بخش می توان به نتایج خوبی دست یافت و فرمانداری سیاهکل نیز آماده حمایت ازاین سرمایه گذاران هستند.
اسلامی همچنین اضافه کرد: سرمایه گذاران برای تولید برنج سبز و فاقد هرگونه نیترات می توانند اقدام به ایجاد مزارع خاص کنند و از نهایت حمایت فرمانداری در این زمینه برخوردارشوند.
اسلامی ، دنیای امروز را دنیای هوشمند خواند و افزود: دانش و اطلاعات کافی در زمینه کاشت ، داشت و برداشت گیاهان دارویی و محصولات راهبردی فاقد نیترات و سموم وجود دارد و این بهترین محیط است که شما از این موقعیت بدست آمده و استثنایی سیاهکل نهایت استفاده را بکنید .
وی تاکید کرد: شما نمایندگان کشور های برنج خیز می توانید با خیال راحت و بدون دغدغه در اینجا سرمایه گذاری کنید.
نمایندگان هشت کشور برنج خیز منطقه آسیای میانه و قفقاز ضمن تشکر از بانیان این اجلاس علاوه بر گسترش ارتباط بیشتر در زمینه ی آشنایی با روشهای سنتی کاشت برنج در هر منطقه و سرمایه گذاری در سیاهکل خواستار روابط فرهنگی و تمدنی بیشتر با ایران و گیلان شدند.
نمایندگان هشت کشور برنج خیز شرکت کننده در این اجلاس شامل افغانستان ، آذربایجان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ارمنستان ، ترکیه ، قزاقستان به همراه ایران در این اجلاس حضور داشتند.
شهرستان سیاهکل دارای حدود 47 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد حدود 6 هزار و 300 نفر برنجکار می باشند.
این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و دیلمان می باشد که برنج فقط در بخش مرکزی کشت می شود.
خبرنگار: لیدا حاجی پور
7297 /6030 /

انتهای پیام /*

نظر شما