شناسهٔ خبر: 21505047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ذخیره سازی مایحتاج مورد نیاز مردم

استاندار گفت: مایحتاج واقلام وکالاهای اساسی ومورد نیاز مردم استان تامین وذخیره سازی شده است.

صاحب‌خبر -
  ذخیره سازی مایحتاج مورد نیاز مردمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزهمدان، آقای نیکبخت در کمیسیون تنظیم بازار استان با تأکید بر اینکه ماه محرم و صفر همزمان با فصل بازگشایی مدارس و دانشگاههاست، افزود: با توجه به اینکه نیاز مردم در این ایام نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر است باید برای فراهم کردن مایحتاج مردم تلاش کنیم.
 استانداردرعین حال خاطرنشان کرد: تورم استان در یکسال گذشته منهای شوک های مقطعی ناشی از افزایش برخی اقلام از جمله پیاز وگوجه فرنگی کمتر از۱۰ درصد بوده است.
 او با اشاره به اینکه اقدامات و تلاش‌های لازم در راستای افزایش، ارتقاء و اعتلای صادرات استان انجام شده است ادامه داد: کشور باید با شناسایی منابع جدید و تقویت صادرات از نیاز خود به حوزه فروش نفت فاصله بگیرد.
 آقای نیکبخت با تأکید بر لزوم معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هم ابراز امیدواری کرد صادرات یک میلیارد دلاری همدان محقق شود.
 استانداربا بیان اینکه نباید به همین افزایش صادرات بسنده کنیم، تأکید کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و صنعت و معدن خوب است اما به همین میزان افزایش صادرات قانع نشویم.
 آقای نیکبخت با تأکید بر اینکه مکاتبات و پیگیری‌های لازم در راستای دریافت ۴۴ درصد باقی مانده مطالبات گندم کاران استان در حال انجام است خاطرنشان کرد : زیرا کشاورزان نیز برای تأمین نیازها و کشت جدید خود نیاز به اعتبار دارند.
 آقای گازرانی، رئیس اتاق اصناف همدان هم گفت: گشت های ویژه با همکاری سازمان صنعت ، معدن وتجارت وتعزیرات در شهریورماه علاوه بر نظارت بر بازار بر نوشت افزار ولوازم التحریر هم نظارت کردند واین نظارتها ادامه خواهد داشت. 
او افزود: مردم می توانند تخلفات صنفی ناشی از گران فروشی ، کم فروشی وعدم درج قیمت را به سامانه هزار ۱۲۷ پیامک کنند تا در کمتر از نیم ساعت پیکیری شود. آقای رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: در سال گذشته ۲۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان صادر وامسال تاکنون ۸۹ میلیون دلار صادر شده است. 

نظر شما