شناسهٔ خبر: 21505021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۵۰۰ زندانی با کمک خیران در اصفهان آزاد شدند

گلپایگان - مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: ۵۰۰ زندانی با کمک خیران در استان اصفهان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، ایرج نحوی پیش از ظهر پنجشنبه، در آیین تجلیل از خیرین و نیکوکاران آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در گلپایگان اظهار داشت: در جشن گلریزان سالجاری زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی با کمک خیرین در استان اصفهان فراهم شد.

وی در آئین تجلیل از خیرین و نیکوکاران که شامگاه چهارشنبه در مرکز رفاهی، آموزشی معلم با حضور جمع کثیری از خیرین، مسئولین استان و شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سالجاری بالغ بر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین و نیکوکاران در جهت آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد پرداخت شد، افزود: از این مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت تعهدی بوده‌است و با کمک ستاد دیه استان زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی و بازگشت آنان به سوی خانواده فراهم شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار کمک در جشن گلریزان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و برخی اقدامات در فضای مجازی نقش بسزایی در تشویق و ترغیب خیران در کمک به این امر خطیر دخیل بوده است.

وی تصریح کرد: در سالجاری ۵۵ جشن گلریزان در سطح استان با حضور پرشور و گرمابخش خیرین گرانقدر و مسئولان برگزار شد و شهرستان گلپایگان نسبت به سایر شهرستان ها رتبه خوبی در جمع آوری کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی داشته است.

نحوی با تأکید بر اینکه مردمی شدن کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی در سطح وسیعی از جامعه حتی در بین اقشار متوسط اقتصادی فرهنگ سازی شده است، بیان داشت: نگاه به امور خیر و نیازمندان یک رویش و جهش بی‌سابقه پیدا کرده است.

در ادامه این مراسم معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانیان استان اصفهان، با بیان اینکه امروز شاهد معجزات دین مبین اسلام هستیم، افزود: کمک مردم به جشن گلریزان نشانه اعتماد مردم به نظام اسلامی است.

علیرضا مهتری اظهار داشت: مردم ولی نعمتان ما هستند و فرهنگ کمک و یاری مردم را می‌توان حتی در بین قشر آسیب پذیر که به یک فرآیند فرهنگی تبدیل شده، مشاهده کرد.

وی با اشاره به فعالیت زندانیان در ندامتگاه های استان اصفهان اظهار داشت: زندانیان با شرایط فراهم شده در ۴۴ رشته فنی و حرفه ای شرکت کرده‌اند و به فراگیران این رشته‌ها گواهی اشتغال در مشاغل مختلف اعطاء می شود که می تواند زمینه شغلی آنها را فراهم کند.

مهتری افزود: بیش از دو هزار نفر از زندانیان یک تا سی جزء قرآن را حافظ شده اند و در حال حاضر بیش از ۳ هزار زندانی شاغل مولد در استان اصفهان داریم که از این فعالیت آنها بالغ بر یک میلیارد تومان حقوق برای زندانیان واریز شده است.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانیان استان اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰ زندانی در امور خدمات رسانی شهری افزود: این زندانیان در امور مختلف خدماتی در شهرداریها به فعالیت مشغول هستند و این باعث خرسندی است که فرهنگ اقبال مردم نسبت به زندانیان گسترش یافته و به آنان جهاد گونه کمک می کنند و اینجاست که زندانیان باید این همدلی ها را به فرصت تبدیل و احیای نفس کنند.

وی با ابراز خرسندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در فرایند های مختلف کشور بیان داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری هر ساله رویکرد کاربردی فعالیت های ما با تمسک از این رهنمودها ترسیم می شود.

نجف علی علیان، دادستان دادگستری شهرستان گلپایگان نیز در این آیین ضمن تجلیل از خیرین گرانقدر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با اشاره به رویکرد مثبت برگزاری جشن گلریزان که هر ساله منجر به آزادی جمعی از زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده می‌شود، اظهار داشت: کمک و ایثار اقشار جامعه در امور خیر بویژه آزادی زندانیان فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز در جامعه گسترش می‌دهد.

حجت‌الاسلام یزدان بخش قاسمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هم با اشاره به ثمرات امور خیر در جامعه بیان داشت: انجام برخی امور محبوبیت خاصی در پیشگاه خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) دارد بویژه در مسلک ما شیعیان که کمک به همنوع را در حد توان مالی وظیفه دینی بر می شمارند.

وی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد آزادی یک زندانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در یکی از مساجد شهرستان پیرو این برنامه و اقدامات ارائه شده بالغ بر ۱۳ میلیون ریال طی یک شب جمع آوری شد.

قاسمی تاکید کرد: آزادی زندانی برای انسان برکت به همراه دارد و هیچ عبادتی بالاتر از خشنودی قلب انسان مؤمن نیست.

در ابتدای این مراسم غلامحسین حبیبی، رئیس ندامتگاه شهرستان گلپایگان طی سخنانی ضمن خیر مقدم به خیران و نیکوکاران با ارائه گزارشی بیان داشت: در جشن گلریزان سالجاری و نگاه خردمندانه خیرین گرانقدر بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان به صورت نقدی و چک در جهت آزادی زندانیان بدهکار مالی در شهرستان گلپایگان جمع آوری شد.

وی افزود: مبلغ وصولی از اهدای خیرین بالغ بر ۱۴۹ میلیون تومان بوده و ۷۱ میلیون تعهدی هنوز وصول نشده است.

حبیبی با اشاره به اینکه اهداء این مبالغ موجب آزادی ۲۵ زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد، تصریح کرد: میزان بدهی های ۲۵ نفر آزاد شده در جشن گلریزان سالجاری ۲۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که از این مبلغ ۱۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با پیگیری مددکار زندان از سوی شاکیان گذشت شد.

 در پایان مراسم تقدیر از خیرین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان گلپایگان از ۱۸۰ نفر خیر گرانقدر با اهداء لوح و تندیس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر

نظر شما