شناسهٔ خبر: 21505010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

مهمترین مأموریت شهرداری، توسعه پایدار با رویکرد متوازن است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مهمترین مأموریت شهرداری را توسعه پایدار با رویکرد متوازن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز 30 مرداد ماه در مراسم آئین معارفه شهردار جدید و تودیع شهردار پیشین این شهر که در سالن همایش های سپید برگزار شد اظهار کرد: بالندگی و پویایی نهضت عاشورا صرفا به خاطر مظلومیت یاران امام نبود بلکه اندیشه و پیام عاشوراست که این حرکت اصلاحی را زنده نگاه داشته است.


وی با بیان اینکه گفتمان اصلاحات برگرفته از آموزه های دینی است و ریشه در تاریخ یک صد ساله مبارزات ایران دارد، خاطر نشان کرد: جریان اصلاحات به دنبال اصلاح وضع موجود با تکیه بر ساز و کارهای قانونی است و این در حالی است که این جناح همواره دل در گرو انقلاب اسلامی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تفکر اصلاحی همواره کم هزینه ترین مسیر را برای پاسخگویی مطالبات مردم در نظر می گیرد، عنوان کرد: مهمترین نیاز امروز مدیریت شهری، اصلاح رویکرد و نگرش به شهرداری‌هاست از این رو شهرداری باید با تکیه بر منابع متعلق به مردم  در راستای توسعه پایدار با رویکرد متوزان، که مهمترین مأموریت شهرداری است بکوشد.

وی با تأکید بر صرف هزینه منابع حاصل از درآمدهای مردم در حوزه جغرافیایی شهر مشهد و وظایف شهرداری، عنوان کرد: توسعه پایدار جز در سایه تعامل و هم افزایی همه نهادها و جریانات محقق نمی شود.

حیدری با اشاره به برخی از مشکلات در مشهد مقدس،ادامه داد: کلانشهر مشهد با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که معضل زیست محیطی کشف رود و عدم توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف بخش از این معضلات است.

وی با اشاره به چالش های پیش روی شهردار مشهد، عنوان کرد: توقعات خارج از حیطه وظایف و مأموریت‌های شورای شهر در کنار عدم وجود منابع پایدار و کمبود شدید منابع جاری برای اداره شهر از چالشهای مهم شهرداری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما