شناسهٔ خبر: 21504996 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرلاهیجان از نظر آموزش و پرورش از شهرهای ممتاز کشور محسوب می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، محمدرحمتی در آستانه سال تحصیلی جدید در نشستی صمیمانه با رسانه های گروهی شهرستان لاهیجان افزود: بسیاری از دانش آموزان لاهیجان در مقاطع مختلف در سال های متوالی رتبه های بالای جشنواره های علمی ، کنکور سراسری و رشته های تحصیلی پزشکی و مهندسی را کسب کرده اند .
وی با اشاره به اینکه در سه سال قبل این شهرستان مقام اول کنکور در شهرستان های استان گیلان را بدست آورد تصریح کرد: در سال جاری 23دانش آموز یک مدرسه تیزهوشان لاهیجان در رشته پزشکی و 17دانش آموز رشته های ریاضی و فیزیک آن نیز در رشته های مهم مهندسی در دانشگاه های معتبر کشور قبول شدند.
رییس آموزش و پرورش لاهیجان گفت:دو نفر از دانش آموزان این شهرستان همچنین در تابستان امسال در جشنواره نوجوانان خوارزمی مقام اول مسابقات آزمایشگاهی را بدست آوردند.
وی با بیان این که میانگین نمرات دانش آموزان سال سوم متوسطه در امتحانات نهایی آموزش و پرورش لاهیجان در بین 34منطقه آموزش و پرورش مقام اول ، و در سال قبل در نمرات مستمر و نهایی نمرات خیلی خوب داشتند اظهار کرد: نزدیک به هم بودن این نمرات نشانگر سطح بالای کیفیت آموزش در این شهرستان است.
وی یادآورشد:در پروژه مهر هم آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان سال قبل مقام اول استانی را کسب کرد و امیدواریم که امسال هم مقام اول استانی را بدست آورد.
وی درخشش مدارس غیر انتفاعی لاهیجان را نیز در سطح کشور بسیار درخشان و موفقیت آمیز عنوان کرد.
رحمتی با اشاره به تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان به ریاست فرماندار ، آن را یکی از جدی ترین و کیفی ترین شوراهای استان ذکر و تصریح کرد : جلسات این شورا بسیار دقیق ، جدی و مستمر تشکیل و از پیگیرترین شوراهای آموزش و پرورش به شمار می رود.
وی از حمایت نماینده شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ،امام جمعه و سایر مسوولان و مردم از آموزش و پرورش تقدیر و خاطرنشان کرد : این حمایت ها موجب می شود که در شروع سال تحصیلی مشکلات کمتری در مدارس لاهیجان وجود داشته باشد.
وی گفت: در آغاز سال تحصیلی در لاهیجان حتی یک مدرسه تعطیل نشده است و همه مدارس این شهرستان با کمترین دانش آموز هم به فعالیت خود ادامه می دهند و معلمان برای تدریس به دانش آموزان در این مدارس حضور می یابند.
وی تصریح کرد: ما دنبال دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم هستیم و در صورت وجود ، آنها را به مدرسه باز می گردانیم و هزینه های آن را پرداخت می کنیم و در سواد آموزی هم اگر اولیای بیسواد مشاهده شود برای آنها هم کلاس های سوادآموزی تشکیل می شود.
وی یادآورشد: آغاز سال تحصیلی امسال در لاهیجان با شعاری برگرفته از سندتحول یعنی «حیات طیبه در سایه انس با نماز و احترام به پدرو مادر » اغازشده است .
لاهیجان با داشتن دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان دارای دو آموزش و پرورش مستقل در بخش مرکزی لاهیجان و رودبنه است که آموزش و پرورش بخش مرکزی آن 167 مدرسه ابتدایی تا دبیرستان و حدود 21هزار دانش آموز و یک هزار و 570 کادر آموزشی و غیرآموزشی دارد و آموزش و پرورش بخش رودبنه نیز حدود پنج هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده : بابایی
6029 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما