شناسهٔ خبر: 21504992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دور باطل جمع آوری کودکان کار

چند علت برای اینکه مسئله کودکان کار حل نمی‌شود وجود دارد عمده‌ترین دلیل آن این است که مسیر را اشتباه می‌روند. تا زمانی که در حوزه کودکان کار بانک اطلاعاتی و دیتای کودکان را نداشته باشیم نمی‌توانیم راجع آنها تصمیم درستی بگیریم.

صاحب‌خبر -
137 آنلاین: فاطمه دانشور ؛عضو سابق شورای شهر اظهار داشت:  هرازچندگاهی با هماهنگی نهادهای متولی و با مشارکت فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و ... طرح جمع‌آوری کودکان کار آغاز می‌شود ولی هیچ زمان این طرح به نتیجه درستی نرسیده است و همیشه دارای مشکل بوده است.و

چند علت برای  اینکه مسئله کودکان کار حل نمی‌شود وجود دارد عمده‌ترین دلیل آن این است که مسیر را اشتباه می‌روند. تا زمانی که در حوزه کودکان کار بانک اطلاعاتی و دیتای کودکان را نداشته باشیم نمی‌توانیم راجع آنها تصمیم درستی بگیریم.

 کودکان کار با کودکان خیابانی متفاوت هستند، کودکان کار در سطح شهر دیده می‌شوند و این‌ها طی تجارب کسب شده اگر سطوحشان مشخص شود می‌توان در مورد مسائل آنها به درستی مداخله کرد.

نباید از روی هیجان و شتاب کار انجام داد. حال کودک کار را گرفتید کجا می‌خواهید آن را نگاه دارید وقتی زیرساخت و فضای لازم ندارید در مکانی که می‌خواهید آنها را نگه دارید چگونه می‌خواهید آنها را  غربالگری کنید آیا اصلا غربالگری صورت می‌گیرد.

در حوزه NGO‌ها هم نهادسازی نشده است. NGO‌ها  هم خیلی بنیه ندارند و اغلب می‌توانند آموزش‌های حداقلی به آنها بدهند بحث رفاه آنها به دولت برمی‌گردد و تا زمانی که بستر فراهم نشود جمع‌آوری کار درستی نیست.

نظر شما