شناسهٔ خبر: 21504986 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

فقط 14 درصد از اعتبارات ملی تخصیص یافته است/ مجوز بیش از 40 هزار طرح صنعتی در کشور لغو شد

صاحب‌خبر -

فقط 14 درصد از اعتبارات ملی تخصیص یافته است/ مجوز بیش از 40 هزار طرح صنعتی در کشور لغو شدبه گزارش شیرازه، علی یزدانی امروز پنجشنبه 30 شهریورماه در آئین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد با بیان اینکه استان فارس از استان‌های مهم کشور در صنعت و معدن است، گفت: کل طرح‌های صنعتی کشور که دارای جواز تاسیس است بیش از 49 هزار واحد است که بیش از دو هزار و 675 طرح آن در استان فارس و اغلب در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در کشور فعال است، گفت: با افتتاح این طرح‌ها بالغ بر ۴۴۴ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه شهرک شهرک‌های صنعتی استان فارس در کشور از اقدامات تاثیرگذار مدیرعامل سابق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی فارس بود، افزود: مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز از نیروهای کارشناس و کارآمد شهرک‌های صنعتی ایران است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب روز به روز شاهد رونق و توسعه در شهرک‌های صنعتی این استان باشیم .

او خاطرنشان کرد: در سراسر کشور حدود 86 هزار واحد صنعتی بنگاهی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که به بیش از چهار هزار واحد آن در فارس است که نشان می دهد فارس در این زمینه دارای قابلیت بسیار بالایی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در کل کشور 84 هزار و 956 واحد صنعتی فعال است که بیش از چهار هزار و 61 واحد آن در استان فارس فعال است .

او گفت: همچنین از 398 خوشه صنعتی شناسایی شده در کشور 14 خوشه آن در استان فارس فعال است که نشان از تعامل بنگاه‌های کوچک و بزرگ در این استان دارد .

یزدانی خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز در حال حاضر بیش از 297 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی در استان فارس، این طرح‌ها که اشتغال نزدیک 9 هزار نفری را به همراه دارد به نتیجه برسد .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برنامه‌های شهرک‌های صنعتی در راستای اقتصاد مقامتی دنبال می‌شود، افزود: معتقدیم امروز تولید اشتغال نیازمند همت جمعی و وجدان کاری است و توسعه با همگرایی و همراه شدن با هم امکان‌پذیر است .

او همچنین خواستار حمایت از شهرک‌های صنعتی و تخصیص اعتبارات بیشتر شد و گفت: تنها 14درصد تخصیص‌های ملی داشتیم که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس اعتبارات بیشتری تخصیص یابد .

یزدانی به موضوع پرداخت تسهیلات به صنعتگران اشاره کرد و گفت: تا امروز صبح بیش از 25 هزار و 653 بنگاه برای گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید که 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده ثبت‌نام کرده‌اند .

او گفت: قبول داریم نرخ تسهیلات 18درصد است اما با همین تسهیلات در سال قبل 186 بنگاه کوچک در شهرک‌ها در حوزه صادرات فعال شدند .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 120 درصد رشد واگذاری زمین و بیش از 20 درصد رشد در زمینه تعداد انعقاد قراردادها در شهرک‌های صنعتی داشته‌ایم .

یزدانی با بیان اینکه در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی به دنبال تخصصی کردن آن هستیم، گفت: در این زمینه دولت چهار شهرک تخصصی به تصویب رسانده و در استان‌های مختلف کشور فعال می‌شود .

به گزارش شیرازه، در این آیین احد فتوحی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس معرفی و از خدمات 17 ماهه شاهپور قنبری مدیرعامل سابق این شرکت که به مسئولیت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران منصوب شده است، قدردانی شد.

فتوحی متولد 1353 شهر شیراز و دارای مدرک مهندسی برق و الکترونیک، 23سال سابقه اجرایی و مدیریتی در وزارتخانه های جهاد کشاورزی (سازندگی) و صنعت، معدن و تجارت را در کارنامه دارد.

رئیس اداره پشتیبانی و تاسیسات وزارت جهاد کشاورزی از جمله مسئولیت های وی است و در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز به عنوان رئیس نظارت بر شهرک ها و نواحی صنعتی، مدیر نظارت و ارزیابی و مشاور معاون برنامه ریزی این سازمان فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما