شناسهٔ خبر: 21504734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوسازی 3500 دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز گفت : امسال 3500 دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز نوسازی شده است.

صاحب‌خبر -

نوسازی 3500 دستگاه تاکسی فرسوده در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرخ جلالی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز، گفت: در راستای آماده سازی ناوگان تاکسیرانی برای سال ۲۰۱۸ و تاثیرگذاری مثبت بر مبلمان شهری و پیش گیری از آلودگی هوا و کاهش تصادفات، این تعداد تاکسی های فرسوده تبریز از رده خارج و تاکسیهای جایگزین تحویل داده شده است.


جلالی افزود: در حال حاظر فقط ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در کلانشهر تبریز موجود است که ۲۵۰ دستگاه از آنها نیز در مرحله صدور پیش فاکتور قرار دارند که باید طبق هماهنگی های صورت گرفته ، تاکسی فرسوده را تحویل مرکز اسقاط دهند و ارزش گواهی اسقاط را دریافت کنند تا به طور کلی تاکسی های فرسوده از چرخه حمل ونقل درون شهری حذف شوند.


فرخ جلالی همچنین گفت : برای تسهیل در توقف اتوبوسها و تاکسیها در ایستگاههای خود و جلوگیری از ترافیک در چهار راهها ، طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه خیابانها با هماهنگی پلیس راهور و بهره گیری از دو دستگاه گشت خودرویی دوربین دار اجرا شده است.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز از شرکت ۶۰۰ نفر از تاکسیرانان در کلاسهای مختلف آموزشی ایمنی ، باز آموزی مقررات راهنمایی و رانندگی، مهارتهای ارتباطی و روانشناسی، اخلاق حرفه ای و اسلامی و مهمانداری در نیمه نخست سال خبر داد.


وی افزود: ۲۰۰ نفر از تاکسیرانان نیز با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری در حال تحصیل زبان انگلیسی هستند و ۱۸۰ نفر از تاکسیرانان بصورت عملی آتش نشانی را در دوره آموزشی ویژه فرا گرفته و۲۰۰ نفر نیز در کارگاه آموزشی احیای قلبی ، مغزی و کمک های اولیه شرکت کرده اند.


جلالی واگذاری جایگاه های سوختگیری گاز سی ان جی سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی ، راه اندازی سیستم جامع هوشمند تاکسیرانی با قابلیتهای ارائه مرخصی آنلاین ، برون سپاری ، تداوم فعالیت تاکسی های راهنمای گردشگران و همچنین بهره برداری از سیستم مکانیزه نوبت دهی تاکسیهای خط ویژه فرودگاه و ملبس کردن رانندگان تاکسی های فرودگاه به لباس فرم ، نوسازی خودروهای گشتهای نظارتی سازمان را از دیگر اقدامات سازمان در سالجاری برشمرد .


وی اجرائی کردن پرداخت الکترونیک کرایه ها ، بیمه تکمیلی درمان و عمر تاکسیرانان ، اجرای طرح های نظارتی ویژه بر فعالیت تاکسیرانان در شهر ، برنامه ریزی برای واگذاری تاکسی بیسیم ۱۳۳ به بخش خصوصی ، احداث ساختمان اداری و رفاهی برای کارکنان و رانندگان تاکسی و خانواده های آنها و برنامه ریزی برای راه اندازی تاکسیهای هیبریدی VIPتویوتا و هیوندا را از برنامه های اینده سازمان تاکسیرانی ذکر کرد.

انتهای پیام/خ

بیش از۱۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در کلانشهر تبریز موجود است

نظر شما