شناسهٔ خبر: 21504713 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

50 ارزیاب بر عملکرد هیات های مذهبی شهرستان ری نظارت خواهند داشت

حجت الاسلام علی کنگرلو روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: ارزیابان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با حضور درهیات های مذهبی برعملکرد آنان در رعایت

صاحب‌خبر - حجت الاسلام علی کنگرلو روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: ارزیابان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با حضور درهیات های مذهبی برعملکرد آنان در رعایت مسائلی مانند برگزاری نماز اول وقت، مسائل ترافیکی، امنیتی، عدم استفاده از تحریفات و موهومات در اشعار و نوحه ها و عدم مزاحمت برای همسایگان در ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) نظارت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه عزاداری برای سید و سالار شهیدان نباید باعث آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای مردم شود اظهار داشت: ارزیابان با موضوعاتی مانند وجود شمایل در هیات ها، صدای بیش از حد بلندگوها و عزاداری های طولانی تا پاسی از شب نیز برخورد خواهند کرد.
کنگرلو با بیان اینکه هیات های مذهبی باید پنج رکن روحانی، مداح، رابط فرهنگی، مربی قرآن و مسئول داشته باشند بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با همکاری شهرداری، فرمانداری و پلیس امنیت جلسات توجیهی خوبی برای رابطان فرهنگی و مسئولان این هیات ها برگزار کرده است و انتظار می رود امسال شاهد رشد کیفی عملکرد آنان در شهرستان ری باشیم.
وی ادامه داد: شهرستان ری در مجموع 1 هزار و 700 هیات مذهبی دارد که از میان آنان230 هیات حسینیه دار، 400 هیات مستمر، 150 هیات دانش آموزی و بقیه هیات ها نیز به صورت مقطعی در ایام محرم با احداث چادر در محلات مختلف عزداری می کنند.
کنگرلو در خصوص ایستگاه های صلواتی نیز گفت: اداره تبلیغات اسلامی با هماهنگی با شهرداری منطقه برای ایستگاه های صلواتی در سطح شهر جانمایی کرده و از لحاظ امنیتی نیز پلیس امنیت و فرمانداری بر عملکرد این ایستگاه ها نظارت لازم را خواهند داشت.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

نظر شما