شناسهٔ خبر: 21504711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مداحان در سخنان خود تلفیق کننده عاشورا با دفاع مقدس باشند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پنجشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خطباو مداحان خاطرات شهدا و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پنجشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خطباو مداحان خاطرات شهدا و رزمندگان را احیا کرده و به عاشورای ابا عبدالله پیوند زنند.
وی همچنین گفت: باید آثار و ارزش های دفاع مقدس حفظ و در موزه ها نگه داری و به نسل های آینده انتقال داده شود.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه درصد بالایی از وصیت نامه های شهدا درباره حفظ نظام جمهوری اسلامی است افزود: باید وصیت شهدا را در عمل پاس داریم، آنها از روی مین گذشتند ما باید ازمنیت عبور کنیم و عبودیت را جایگزین منیت کرده و راه شهدا را ادامه دهیم.
وی گفت: جنگ تحمیلی سیاستی از سوی مستکبرین بود تا انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند و تمام قدرت های جهانی دست به دست یکدیگر دادند و علیه کشور ما بسیج شدند و ایران یک تنه با همه قدرت ها روبه رو شد.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: از همه دنیا در این جنگ تحمیلی حضور داشتند تا ایران به اهداف خودش نرسد اما اقدامات آنها علیه ایران نه تنها ملت را از مسیر اهداف خود بازنزاشت بلکه تصمیم ها را جدی و عزم ها را آهنین کرد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما قبل از دفاع مقدس قولنامه ای بود اما بعد از هشت سال دفاع مقدس ما با خون شهدا و ایثارگران انقلاب را ثبت کردیم، و چنین سندی که پشتوانه آن خون شهدا است، کسی جرات ندارد آن را پاره کند.
حجت الاسلام با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی و سرمایه نظام است عنوان کرد: اگر ما هشت سال دفاع مقدس را نداشتیم،پشتوانه دوام انقلاب را کم داشتیم، هدف دشمنان این بود که اساس انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما اساس خود را از بین بردند.
وی با اشاره به فرموده امام علی (ع) که فرمودند دشمن را عقب برانید قبل از اینکه وارد کشور و خانه شما شود که اگر وارد شود دردسرساز است گفت: این سخن امام بزرگ در جواب کسی است که می گوید چرا خارج از ایران می جنگیم، مجوز مدافعان حرم این سخن امام علی (ع) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مبارزه مدافعان حرم در سوریه مانند این است که در کشورمی جنگند به دلیل اینکه در مقابل دشمن مبارزه می کند تا از ورود دشمن به خاک این کشور جلوگیری کند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس بازخوانی و بازسازی حادثه عاشورا است، دفاع مقدس واقعه عاشورا را پدیده ملموس برای جوانان نشان می دهد، ما سربریده را فقط در محافل عزاداری شنیده بودیم و اما شهید حججی را دیدیم که انسان های سنگدل، سرش را از تنش جدا کردند.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: شمر، عمر بن سعد و یزید مخصوص زمان امام حسین(ع) نبودند، چنین انسان هایی می تواند در هر زمانی باشد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

نظر شما