شناسهٔ خبر: 21504650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل؛

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: جمعه این هفته همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام اکبر قیامی بعد از ظهر امروز در بازدید از آماده‌سازی امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل اظهار داشت: فردا همایش شیرخوارگان حسینی  در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل برگزار می‌شود و هم‌اکنون تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی افزود: ترویج و توسعه فرهنگ ناب حسینی با پاسداشت یاد و نام شیرخواره دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌شود و فردا ساعت 9 صبح برگزاری این مراسم با حضور باشکوه بانوان و کودکان در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل در دستور کار قرار داده شده است و اصلی‌ترین رویکرد در این زمینه توجه به مبانی معرفتی و عاشورایی  است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تبیین فلسفه قیام عاشورا با توجه به مبانی معرفتی و عاشورایی از مهم‌ترین اهدافی است که این مجموعه در نظر دارد و از دیگر برنامه‌هایی که در این ایام در دستور کار قرار داده شده می‌توان به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 31 امامزاده و بقاع متبرکه استان اشاره کرد.

قیامی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت علما و روحانیون حوزه علمیه قم در این ایام نیز با هدف دستیابی به رسالت توسعه و ترویج فرهنگ حسینی در دستور کار قرار داده شده که امیدواریم در این زمینه به شایستگی عمل کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در امامزاده‌ها و بقاع شاخص در دهه نخست محرم برنامه‌ریزی شده که تلاش بر این است که بتوانیم در این ایام شاهد ترویج همه‌جانبه فرهنگ عاشورایی باشیم و به ضروریات اصلی ماه محرم به طور همه‌جانبه بپردازیم.

نظر شما