شناسهٔ خبر: 21504626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جهاد دانش‌آموزی انسان‌ ساز است

اردوی جهادی دانش‌آموزان می‌تواند مقدمه‌ای برای تربیت جوانان و نوجوانان در راستای اهداف دینی و کمک به نیازمندان و مستضعفان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهمترین هدفی که در اردوهای جهادی انجام می‌شود، خدمت‌رسانی به عموم مردم بخصوص مناطق محروم است که فعالیت‌هایی همچون کارهای عمرانی، فرهنگی،‌ مذهبی، ورزشی و... را شامل می‌شود و در قالب بسیج دانش‌آموزی افرادی که در تابستان مایل به فعالیت در این حوزه بودند دعوت به همکاری شد.

زهرا ملکی مادر 2 دانش آموز فعال در حوزه اردوی جهادی در گفت‌و‌گو به خبرنگار زنان خبر گفت: بسیج دانش‌آموزی از فعالان فرهنگی، انجمن اسلامی و شورای دانش‌آموزی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی برای فعالیت در اردوهای جهادی دعوت به عمل آورد.

وی افزود: حضور در اردوهای جهادی یعنی عشق، دلدادگی و همت جهادی که خوشبختانه در بین دانش‌آموزان نیز به وجود آمده است.

ملکی تربیت انسان‌ها را شاخص‌ترین هدف اردوهای جهادی و بسیج دانست و یاد‌آور شد: مهمترین دلیل اردوهای جهادی و فعالیت بسیج تربیت انسان‌ها و انتقال ارزش‎های دینی، انقلابی و اخلاقی به نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که هر دو فرزندم، محمد‌هادی معصومیان 12 ساله و مهدی 16 ساله عضو ثابت بسیج هستند و حضور مستمر در اردوهای جهادی دارند.

ملکی در خصوص الگوسازی اردوهای جهادی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در اردوهای جهادی و بسیج، آن‌ها را با زندگی شهدا آشنا می‌کند و سبب الگو‌سازی و انسان‌سازی دینی آن‌ها می‌شود و فرزندانم رابه درخواست خودشان به این مسیر هدایت کردم تا با انجام فعالیت‌های جهادی در آینده کارهای بزرگ فرهنگی و اجتماعی برای کشورشان انجام دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: حکایت بچه‌های امروز با بچه‌های دهه پنجاه و شصت بسیار فرق دارد و مادران نباید بگذارند اوقات دلبندشان بیهوده هدر شود و نگذارند فرزندان الگو و نیاز‌های خود را در فضای مجازی و نسخه‌های غرب پیدا کنند بلکه باید مسیر دینی را به آنان نشان دهیم.

مادر این دو دانش‌آموز جهاد‌گر در ادامه با اشاره به تشویق فرزندانش گفت: محمد‌هادی و مهدی با ذوق و علاقه در تابستان در اردوهای جهادی تلاش کردند و حتی در روز 8 ساعت کار می‌کردند و از پول پس‌انداز خود بستنی یا خوراکی برای گروه تهیه می‌کردند تا با هم و در کنار هم جهاد گونه فعالیت کنند.

وی افزود: از احساسات نابی که از مهر شهدا به فرزندانم منتقل شده بسیار خوشحالم و امیدوارم این روحیه جهادی آنان را در این مسیر حفظ کند.

ملکی در خصوص تربیت بچه‌ها بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل پدران و مادران این است که فرزندانشان درس خوان باشند و تمام دغدغه آنان دانشگاه است با وجود اینکه این مورد بسیار خوب است ولی فضیلت نیست، باید دغدغه همه تربیت صحیح فرزندان از کودکی باشد.

وی ادامه داد: خودباوری، اعتماد به نفس، گسترش توانایی، فعالیت گروهی، فرهنگ غنی و... را باید در فرزندان تقویت کنیم که حضور در اردوهای جهادی این موارد را در پسرانم به خوبی احیا کرد.

 

مادر این دو دانش آموز جهاد گر گفت: محمد‌هادی در تابستان در قالب این اردوهای جهادی مشغول رنگ‌آمیزی 2 مدرسه بود همچنین مسئولیت بتونه کاری را به عهده داشت، با وجود سن پایین در این زمینه بسیار فعال است.

وی مسئولیت دادن به بچه‌ها را در تربیت آنان موثر دانست و تصریح کرد: مسئولیت دادن به بچه‎ها باعث رشد و تربیت صحیح آنان می‎شود که حضور آنان در این اردوها و مناطق محروم و تلاش همه گروه برای رفع محرومیت‎ها باعث تمرکز بچه‌ها در مسیر زندگی هدفمند می‌شود.

ملکی در خصوص فعالیت‌های گروهی اذعان داشت: مادران باید نسبت به تربیت فرزندان خود ویژه‌تر برخورد کنند و فعالیت‌های گروهی می‌تواند به آنان کمک کند، فرزندانم با فعالیت‌های گروهی بسیج با ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی آشنا شدند و با وجود اینکه در آستانه سن بلوغ هستند انرژی آنان سازماندهی می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: به عنوان یک مادر وظیفه دارم فرزندانم را نمونه کامل انسان‌های ارزشی و شایسته انقلاب اسلامی تحویل جامعه دهم.

در ادامه مادر دانش آموزان محمد‌هادی معصومیان 12 ساله و مهدی معصومیان 16 ساله موفقیت‌ها و فعالیت‌های دیگر فرزندانش را چنین عنوان کرد: قرائت و روخوانی قرآن کریم با معنی و شان نزول برخی آیات، حضور در اردوی جهادی با تیم مهندسی عمران شهید بهشتی،  فعالیت در هنر معرق، ساخت اسباب‌بازی و فروش آن‌ها، شرکت مهدی معصومیان در جشنواره خوارزمی و کسب رتبه برتر،

فعالیت‌های رباتیک محمدهادی معصومیان و ساخت ربات تشخیص مانع ومسیر‌یابی و... .

نظر شما