شناسهٔ خبر: 21504366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

لبیک به فرمان «آتش به اختیار» ولی امر؛

یک کار تمیز فرهنگی از طلاب جوان انقلابی

حوزه/ عده‎ای از طلاب جوان انقلابی، با دریافت پیام «آتش به اختیار» ولی امر مسلمین و شناسایی خلاء های موجود در حوزه کودک و نوجوان دست به ابداع یک شهربازی معارفی با رویکرد دینی زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد امین توکلی زاده، در نشستی با جمعی از مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصل آتش به اختیار را انجام یک کار تمیز فرهنگی معنی کردند که خوشبختانه عدهای از طلاب جوان انقلابی قم، با دریافت صحیح این پیغام و شناسایی خلاهای موجود در حوزه کودک و نوجوان دست به ابداع یک شهربازی معارفی با رویکرد دینی زدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانهآستان قدس رضوی با بیان این مطلب که تقریبا نیمی از زائران حرم مطهر رضوی را قشر خردسال، کودک و نوجوان تشکیل میدهند، افزود: با وجود این جمعیت زیاد، در گذشته تنها با تلاش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی دو مجموعه کبوترانه و پایگاه‏های آداب زیارت  برای این قشر از زائران در نظر گرفته شده بود که قطعا دامنه وسیعی از مخاطبان را دربرنمیگرفت و برای کودکان و نوجوانی که به حرم مطهر رضوی مشرف می‏شدند، موضوعی برای زیارت، سرگرمی و تفریح وجود نداشت.

توکلی زاده با اشاره به تاثیرپذیری بالای این قشر از جامعه تاکید کرد: با راهنمایی تولیت معزز آستان قدس رضوی که همیشه حامی گروههای خودجوش فرهنگی هستند، با دوستان موسسه تبیان آشنا شدیم و تجربیات این گروه در سه اجرای گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این گروه با یک تیم 130 نفره به مدت یک ماه فعالیت خود را در نمایشگاه روابط عمومی آستان قدس رضوی اجرا کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانهآستان قدس رضوی با بیان این مطلب که شهربازی معارفی مصداق بارز کار تمیز فرهنگی از نگاه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: یک گروه از جوانان انقلابی این کشور با آسیب‌شناسی دقیق و صحیح، خلاء موجود در حوزه کودک و نوجوان را با یک ایده جذاب و کار پژوهشی و فکری شناسایی کرده و بدون وابستگی به هیچ ارگان و نهاد دولتی با همت و توانایی خودشان این ایده را اجرا کردند.

توکلی زاده با اشاره به این مطلب که بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم به کودک و نوجوان بازی است، افزود: در عرصه بازی خلاء در کشور ما فراوان است و در شهربازیهای ما، اسباب‏ بازی های موجود و بازیهای فضای مجازی و تلویزیونی عمدتا وارداتی است و تعلقی به ما ندارد و آثار مضر فرهنگی در جامعه ما مشهود است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیوست اقتصادی که در امر فرهنگ همیشه از پایههای مغفول بوده است، اینجا میتواند بروز و ظهور پیدا کند، چرا که خانوادهها این خلاء را احساس میکنند و برای دریافت آن هزینه خواهند کرد.

لازم به یادآوری است؛ این جلسه از سلسله جلسات کمیسیون فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع اولویت‏ها و الزامات شبکه مخاطبان کودک و نوجوان پس از بازدید اعضای این کمیسیون از شهربازی معارفی در دفتر مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما