شناسهٔ خبر: 21503847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

قاری منتخب مسابقات قرآن کریم کشور:

مدارس و دانشگاه ها بهترین مراکز گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است

نخبه قرآنی ضمن تأکید بر تدبر در قرآن کریم و توجه به رواج عمل به آموزه های قرآن گفت: مدارس، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی بهترین مراکز جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسرین گلمکانی قاری منتخب مسابقات قرآن کریم کشور در گفتگو با طرقبه‌نیوز، اظهار کرد: باتوجه به علاقه زیاد از دوران کودکی به قرآن کریم، فعالیت های قرآنی خود را در تجوید، صوت و لحن به صورت پیوسته از سال 88 شروع کردم.

 

وی افزود: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید بیشتر فرهنگ عمل به آموزه های قرآن را رواج دهیم که این عامل موجب کاهش انحرافات اجتماعی خواهد شد.

 

نخبه قرآنی ضمن تأکید بر تدبر در قرآن کریم و فهم آن گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری واقعا تلاوت قرآن باید باعث تدبر در قرآن شود و محدود به اجرای نغمات نباشد و معنا محوری را در تلاوت قاریان و حافظان قرآن شاهد باشیم.

 

گلمکانی در ادامه گفت: قرآن روش درست زیستن را به انسان می آموزد و تضمین کننده سعادت فردی واجتماعی است و اگر انسان آموزه های قرآن را در زندگی به کار بندد همیشه موفق خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: زندگی قرآنی بر اساس عدالت، احسان و صمیمیت است و افرادی که این گونه زندگی می کنند آرامش بیشتری خواهند داشت چون قرآن کریم بهترین و موثرترین راه برای رسیدن به آرامش است.

 

رتبه سوم رشته قرائت ترتیل در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم خاطرنشان کرد: مدارس، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی بهترین مراکز جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه هستند.

 

وی افزود: این مسابقات انس و هم نشینی زیادی با قرآن را به دنبال دارد و موجب تشویق سایر اقشار مردم برای تلاوت قرآن می شود و همچنین رحمت الهی را نازل می کند.

 

گلمکانی راه ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه توجه بیشتر به قرآنیان دانست و افزود: باید به آنها میدان داد تا بتوانند به واسطه آشنایی و انسی که با قرآن دارند آیات زندگی بخش قرآن را در بطن جامعه وارد کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما