شناسهٔ خبر: 21503374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد:

مدافعان سینه چاک داخلی برجام، ترامپ را گستاخ کردند

دهقانی نقندر گفت: آمریکا برجام را وسیله ای برای فشار آودرن برای ایران قرار داده یعنی یک تبلیغاتی در اثر برجام برای ایران ایجاد کردند و از طرفی هم دولتمردان ما هم از طرفی یک تعهداتی را در پای میز مذاکره پذیرفتند و از طرفی هم آنقدر دولتمردان در خصوص برجام و فواید آن در داخل کشور تبلیغ مثبت انجام دادند که الان نمی توانند از آن حرف های قبلی خودشان در مقام پاسخگویی به گستاخی های ترامپ عقب نشینی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقانی نقندر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به اظهارات ترامپ علیه ایران در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز، اظهار داشت: هرچه از زمان توافق هسته ای می گذرد به آن حقانیت گفته های مقام معظم رهبری و دور اندیشی ایشان پی می بریم،رهبر معظم انقلاب از ابتدا فرمودند ما به آمریکا اعتماد نداریم و خوشبین نیستیم علی رغم اینکه برخی از مسئولین ما مدام اظهار خوشبینی می کردند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند ما خوشبین نیستم آمریکایی ها دنبال این هستند که صنعت هسته ای ما را متوقف کنند اما حاضر نیستند امتیازی به ایران دهند.


چهره واقعی آمریکا در ترامپ آشکار تر شد

وی تصریح کرد: الان طبیعتا ترامپ همان چهره واقعی آمریکا است یعنی چهره واقعی سیاست های آمریکا علیه ایران را می توانید در رئیس جمهور این کشور یعنی ترامپ و اظهاراتش مشاهده کرد، آمریکا و در راس آن ترامپ در بدعهدی شفاف است، ترامپ در دشمنی پنهان کاری هم نمی کند و با شفافیت کامل و گستاخی بدی عهدی و نقض عهد در خصوص برجام را اعلام می کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطر نشان کرد: ترامپ با لحن قلدر مابانه و مستکبرانه علیه کشورها صحبت می کند و در عین حال در پشت صحنه آنچه که به عنوان رفتار علنی بیان می کنند طراحی های ضد ایرانی و برنامه ها و خوی استکباری خودشان در خصوص دیگر کشورهای جهان را پیاده می کنند، این خوی استکباری آمریکا است که همه باید بدانند و ترامپ هم در حال نمایندگی چهره استکباری آمریکا است .

دهقانی نقندر افزود: آمریکا برجام را وسیله ای برای فشار آوردن برای ایران قرار داده یعنی یک تبلیغاتی در اثر برجام برای ایران ایجاد کردند  دولتمردان ما هم از طرفی یک تعهداتی را در پای میز مذاکره پذیرفتند و از طرفی هم  آنقدر دولتمردان در خصوص برجام و فواید آن در داخل کشور تبلیغ مثبت انجام دادند که الان نمی توانند از آن حرف های قبلی خودشان در مقام پاسخگویی به گستاخی های ترامپ عقب نشینی کنند.

نباید تبلیغ بیش از حد مثبت از برجام در ایران صورت می گرفت

وی تصریح کرد: همین مسئله را آمریکایی ها به خوبی درک کردند و به دنبال این هستند که از طریق همین شرایطی که مسئولین در داخل کشور ایجاد کردند و مدافعین سینه چاک برجام به وجود آوردند منافع خودشان را پیش ببرند.

دهقانی نقندر تاکید کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که هم صنعت هسته ای ایران تعطیل بماند و هم اینکه فشارهای خودشان ر ا برای عقب نشاندن جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائل مربوط به صنایع موشکی و فعالیت ایران در منطقه زمینه را فراهم کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  گفت:  آمریکای ها این مسئله را طراحی کردند که برجام را رها نکنند اما برجام را ابزاری قرار دادند برای فشار بر ایران به نظر باید دولتمردان و مسئولین ما به خوبی این مسئله را درک کنند البته ما بارها اعلام کردیم شروع کننده نقض برجام نخواهیم بود اما تا زمانی باید این سیاست ادامه پیدا کند که آمریکای ها از این برجام سوء استفاده نکند و ما هم منفعتی از این برجام داشته باشیم.

ترامپ دروغ های خودش را هم باور ندارد

وی بیان داشت: ما نباید با همه شرایطی که وجود دارد و با اثبات بدعهدی آمریکا شروع کننده نقض برجام باشیم، به تعهدات پایبند باشیم البته آمریکایی ها طاقت نخواهند آورد که برجام همچنان پایدار بماند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که عربستان آشکارا در یمن جنایت می کند و با اسلحه های اسرائیل نسل کشی در میانمار صورت می گیرد با چه هدفی ترامپ ایران را بدون هیچ سند و مدرکی متهم به حمایت از تروریسم می کند؟ اظهار داشت: سالهای طولانی است که آمریکایی ها این دروغ ها را گفته و ادامه داده اند ، ترامپ هم به صورت علنی تر آن دروغ ها را آشکار کرد، آن جنایاتی که خودشان در کل  جهان مرتکب می شوند به ایران نسبت می دهند در حالی که خود آمریکایی ها در یمن ، سوریه، انجام می شود نقش دارند و به مستقیم و غیر مستقیم به دست آمریکا صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: تجهیز عربستان در کشتار مردم یمن توسط آمریکا صورت می گیرد، صدها هزار نفر را آواره و دچار بیمارهای متعددی کردند زیرا محاصره یمن توسط عربستان با حمایت آمریکا صورت گرفته است، در بحرین با چراغ سبز آمریکا جنایات رژیم بحرین عیله مردم اعمال شد از طرفی هم در سوریه هم ملت های دنیا فراموش نکردند که اینها به بهانه های مختلف جلسات به عنوان دوستان سوریه تشکیل دادند و تروریست ها را تربیت کردند و داعش را تجهیز کردند، جنایاتی که در سوریه انجام می شود محصول طراحی ها آمریکا و رژیم صهیونیستی و دولت ارتجاعی عربستان است.

دهقانی نقندر در پایان تاکید کرد: همه جنایت های عالم به دست آمریکایی ها انجام می شود در میانمار به رهبر جنایت کار نسل کش جایزه صلح نوبل می دهند و همان ها با طراحی صهیونیست ها جنایت انجام می دهند حرف هایی که ترامپ در مورد ایران می زند خودش هم قبول ندارد و هرچه بیشتر از این حرف ها هم بزند خودشان بیشتر در دنیا ضایع و بی آبرو می شوند.
 

انتهای پیام /

نظر شما