شناسهٔ خبر: 21503005 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات بیش از 11 هزار تن محصول کشاورزی از زنجان

زنجان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری بیش از 11 هزار تن از محصولات زراعی، باغی و دامی به 16 کشور دنیا صادر شد.

صاحب‌خبر -

عبدالله جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:گوجه فرنگی، سیب درختی، کشمش، میوه های خشک شده، هندوانه، لبنیات، گاو زنده، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار از محصولات صادر شده به کشورهای دنیا طی مدت بیان شده است.
به گفته وی، این صادارت به کشورهای عراق، روسیه، کویت، مالزی، هلند، ارمنستان، دانمارک، آلمان، اتریش، بلژیک، مجارستان، لهستان، قطر، بحرین، آذربایجان، افغانستان و ترکیه صادر شده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ارزش محصولات صادر شده 370 میلیارد ریال معادل بیش از 10 میلیون دلار بوده است.
جعفری خاطرنشان کرد: استان زنجان به واسطه تنوع اقلیمی، آب و هوایی، دما، رطوبت و ساعت های آفتابی شرایط مناسبی را برای تولید محصول سالم و صادراتی فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: مصرف کود و سم به واسطه شرایط بیان شده در مقایسه با نرم کشوری پایین تر و محصولات کشاورزی تولیدی این استان سالم و قابلیت صادرات بالایی دارد.
به گزارش ایرنا، طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما