شناسهٔ خبر: 21501861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

افشای رهبر انصارالله یمن از تهدیدات خارجی علیه خود

صاحب‌خبر -

خرداد: رهبر انصارالله یمن فاش کرد،۱۰ کشوری که سال ۲۰۱۴ ناظر بر روند حل و فصل سیاسی در این کشور بودند وی را شخصا در آن زمان تهدید کرده و از او خواستند ساکت باشد.

به گزارش خرداد از ایسنا، به نقل از شبکه المسیرة، عبدالملک حوثی، رهبر گروه انصارالله یمن عصر چهارشنبه در سخنرانی گفت، پیش از انقلاب ۲۱ سپتامبر که از سوی این گروه صورت گرفت، اوضاع امنیتی به درجه صفر رسیده و وضعیت اقتصادی نیز طبق اعلام خارجی رو به ورشکستگی بود.

وی رژیم آل سعود و امارات را مورد هجمه قرار داد و گفت: آنها در "وضعیت احمقانه‌ای" به سر می‌برند.

حوثی افزود: دشمن در آستانه آغاز حمله شدید و جدیدی است و ما نگران هستیم و تلاش می‌کنیم تا با تمام قدرت با آن مقابله کنیم.

رهبر انصارالله یمن گروه‌های سیاسی این کشور از جمله کنگره سراسری مردمی و انصارالله را به گسترش تلاش‌ها برای مقابله با تجاوزات فراخواند.

وی گفت: مداخله دیگران در امور داخلی ما نقض حاکمیت کشور و نادیده گرفتن کرامت و عزت مردم ماست.

رهبر انصارالله یمن در یخش دیگر اظهارات خود نسبت به تلاش‌های آمریکا و اسرائیل از طریق برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق هشدار داد و گفت: این همه‌پرسی با هدف تقسیم عراق و کشورهای دیگر منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: توطئه‌ای برای جدا کردن کردستان عراق و تبدیل آن به موجودیتی تقریبا جدا شده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد، امروز شاهد توطئه‌های متنوع علیه این ملت نظیر توطئه تقسیم منطقه و تقسیم عراق و تلاش جدایی‌طلبانه کردها در این کشور هستیم و میزان نقش اسرائیل در تحریک کردها به این مساله مشخص است.

رهبر انصارالله یمن افزود: هیچ شکی نیست که آمریکا نیز در آن دست دارد زیرا آمریکا در مرحله گذشته از موجودیت مستقل حمایت کرد. آنها نه فقط به دنبال تقسیم عراق بلکه خواهان تقسیم عراق و تقسیم بقیه کشورهای منطقه از جمله یمن هستند.

نظر شما