شناسهٔ خبر: 21501141 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

دلایل افت شدید رئال در ابتدای فصل

رئال مادرید شب گذشته مقابل بتیس شکست خورد تا تنها بعد از سپری شدن 5 هفته از رقابت های این فصل لالیگ، اختلافی هفت امتیازی با بارسلونا پیدا کند.

صاحب‌خبر -
رئال مادرید شب گذشته مقابل بتیس شکست خورد تا تنها بعد از سپری شدن 5 هفته از رقابت های این فصل لالیگ، اختلافی هفت امتیازی با بارسلونا پیدا کند.

به گزارش اعتدال به نقل از مارکا، شاگردان زیدان در حالی در خانه بازی را به بتیس واگذار کردند که تلاش آنها برای رسیدن به دروازه حریف ثمری نداشت. روزنامه مارکا نگاهی دقیق به ناکامی رئال در دیدارهای اخیر و افت این تیم انداخته است:
 
  آمار بسیار ضعیف گلزنی

رئال مادرید مشکل جدی در گلزنی پیدا کرده و اکنون تعداد کل گل های این تیم در رقابت های این فصل، برابر با تعداد گل های مسی است؛ 9 گل در 5 بازی. مسی در این مدت عالی کار کرده و رئال نیز به همان اندازه ضعیف ظاهر شده است. انتظار می رفت با بازگشت رونالدو شرایط تغییر کند؛ اما اینطور نشد. حال باید دید در ادامه فصل رئالی ها فکری برای این وضعیت خواهند داشت یا نه.
 
عصبانیت برنابئو

ایسکو اخیرا گفته بود:" اگر در برنابئو گلزنی نکنیم، به زودی هواداران را عصبانی خواهیم کرد. رئال در این 5 بازی، 3 بازی را در خانه به میدان رفته و نتوانسته پیروزی کسب کند. ترس از اینکه بار دیگر هواداران از بازیکنان عصبانی شوند و واکنش تندی نسبت به آنها داشته باشند، یکی از دلایلی بوده که می‌تواند در بین بازیکنان استرس ایجاد کند و شرایط را برایشان دشوار کند.
 
تصمیم زیدان

بله، مدت زیادی نیست که زیدان روی نیمکت رئال می‌نشیند و تا به اینجا 7 جام کسب کرده است. بله، بازی چرخشی او فصل گذشته باعث شد تا تیم بهترین فصل تاریخ را پشت سر بگذارد و قهرمان لالیگا و چمپیونزلیگ شود، ولی تصمیمات زیدان گاهی هم به ضرر رئال بوده است.
وقتی ایسکو از زمین بیرون رفت و آسنسیو جانشین او شد، مطمئنا بتیسی ها نفس راحتی کشیدند. تمام حملات رئال از سوی ایسکو ساخته و پرداخته می‌شد و فشار زیادی از سوی او به دروازه بتیس وارد شد؛ ولی با خروج او وضعیت به کل تغییر یافت و آسنسیو نتوانست جای خالی ستاره اسپانیایی را در خط میانی پر کند. حضور لوکاس نیز ثمر بخش نبود و او هم نتوانست گره بازی را باز کند. با این حال به نظر نمی‌رسد که زیدان، شرایط تیمش را به خاطر این شکست ها تغییری دهد.
 

قطع ارتباط رئال و داورها

محرومیت 5 جلسه ای رونالدو، شرایط را برای رئال دشوار کرد و در همین مدت فشار بر تیم بیشتر شد. با این حال داور در جریان بازی تصمیماتی داشت که مورد قبول رئالی ها نبود. او می‌توانست یک ضربه پنالتی برای رئال اعلام کند و همچنین وقت کشی های بسیاری از سوی بتیس انجام شد که داور برخورد جدی با آنها نداشت. پس از بازی بود که راموس درباره داور گفت:" هر چه بیشتر راجع به او صحبت کنیم، اوضاع بدتر می‌شود."

طاعون مصدومیت

مارسلو آخرین نفری بود که زمین خورد و بلند نشد تا او نیز به فهرست بلند بالای مصدومین رئال اضافه شود. تئو هرناندس، جانشین مارسلو نیز هفته گذشته مصدوم شده بود تا حالا شرایط برای انتخاب مدافع چپ بسیار دشوار شود، اما جدی ترین گزینه ناچو هرناندس است.

کریم بنزما، وایه خو و کواچیچ نیز مصدوم هستند و شرایط بازی کردن را ندارند و دست زیدان در بعضی پست ها برای انتخاب بازیکن بسیار بسته است.
 

سقوط پس از سوپرکاپ

دو پیروزی خوب مقابل بارسا در سوپرکاپ، رئال را در رویایی برد که انگار نتوانسته پس از آن از رویا بیدار شود و هنوز در خیالات است. تیم از آن بازی به بعد افت شدیدی داشته و تنها در چند بازی توانسته نشانه ای از خودش را نشان دهد و در دیگر بازی ها به هیچ وجه در سطح خود نبوده است. بعضی بازیکنان کمتر از انتظار ظاهر می‌شوند و به عنوان یک تیم باید آن چیزی که باعث شده بود آنها وضعیت بهتری داشته باشند را پیدا کنند. به نظر مشکل فیزیکی نیست، زیرا این تیم به خوبی در تابستان برای کسب جام های متعدد آماده شده بود.
 
دروازه باز رئال

5 بازی در لیگ و 5 گل خورده، آمار خوبی برای کیلور ناواس نخواهد بود. او در بازی اول مقابل دپورتیوو کلین شیت کرد، ولی پس از آن، هیچگاه نتوانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. او مقابل والنسیا دو گل دریافت کرد، مقابل لوانته گل خورد، سوسیداد توانست دروازه رئال را باز کند و شب گذشته نیز بتیس گلزنی کرد. دیگر مثل گذشته خبری در مورد کلین شیت های متعدد رئال نیست و این موضوع هم می‌تواند علت ناکامی باشد.
 
منبع: ورزش سه

نظر شما