شناسهٔ خبر: 21500438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه املش:

سوگواری‌های عاشورای حسینی با پرهیز از خرافات برگزار شود

R7877/P1377/S6,71/CT11

امام جمعه املش گفت:در سوگواری‌ عاشورای حسینی باید با پرهیز از خرافات و استفاده از تجهیزات غیرضروری از ایجاد مزاحمت برای مردم اجتناب کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از املش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری صبح امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در آستانه ماه محرم در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان املش اظهار داشت: ماه محرم و صفر از دلایل زنده نگاه داشتن اسلام است.

امام جمعه املش با بیان اینکه یکی از فرق‌های اساسی تشیع با سایر فرقه‌های دینی در این است که به شور توأم با شعور در تشیع اهمیت داده می‌شود افزود: در سایر فرقه‌های دینی این ویژگی اساسی مشاهده نشده و از سوی افراد دارای اهمیت نیست.

صفری با بیان اینکه ابتدا باید امام حسین (ع)، فلسفه قیام و نهضت عاشورای حسین (ع) را خوب شناخت و سپس به شیوه‌ای مناسب و بیانی متین و جذاب به معرفی‌اش پرداخت تصریح کرد: در این راه هدف‌گذاری باید بر روی سنین پایین جامعه انجام شود.

امام جمعه املش با اشاره به اینکه در مراسمات سوگواری مداح شور ایجاد می‌کند و روحانی و مبلّغ شعور را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: این دو مکمل یکدیگر بوده و نباید یکی را فدای دیگری کرد.

صفری با تاکید بر اینکه جاهلیت همیشه گریبان جامعه بشری را گرفته ولی جاهلیت امروز جامعه بشری بسیار پیچیده‌تر از جاهلیت مردم صدر اسلام است تاکید کرد: مقابله با جاهلیت مدرن امروز به ابزار مدرن و برنامه‌ای منظم و منسجم نیاز دارد.

امام جمعه املش با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های امروز جامعه ما انس و الفت بیشتر مداحان و مبلغان دینی با قشر نوجوان و جوان جامعه است بیان کرد: اهمیت به جوانان و نوجوانان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و نباید از این مقوله مهم غفلت کرد.

صفری با اشاره به اینکه در سوگواری‌های عاشورای حسینی باید با پرهیز از خرافات و استفاده از تجهیزات غیرضروری از ایجاد مزاحمت برای مردم اجتناب کرد افزود: سوگواری صحیح به دور از خرافه گویی همواره باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه املش با تاکید بر اینکه عزاداری در ایام محرم برای واقعه کربلا و امام حسین(ع) با اذیت و آزار دیگران منافات دارد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مداحان و مبلغان دینی هم با به روز بودن باید خواسته‌های بحق مردم را رفع کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان املش نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان املش 122 مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی دارد افزود: 75 مداح در کانون مداحان این شهرستان عضویت دارند و 80 هیئت مذهبی فعال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام حسین عزیزی با تاکید بر اینکه 70 روحانی برای محرم امسال در شهرستان املش ساماندهی شدند تصریح کرد: 55 روحانی از میزان مذکور بومی و 15 روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما