شناسهٔ خبر: 21500376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

جوانان "بیکار" کامیارانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند

R7848/P1377/S6,66/CT7

تسنیم از مشکلات ورزشکاران و جوانان فارغ‌التحصیل "بیکار" شهرستان کامیاران گزارش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کامیاران، جلسه هم‌اندیشی فعالان مدنی با حضور سرپرست فرمانداری و مسئولان شهرستان در حالی شامگاه چهارشنبه (29 شهریورماه) در این شهر برگزار شد، که جوانان فارغ‌التحصیل بیکار و ورزشکاران دغدغه‌ها و مشکلات زیادی را بیان کردند و خواستار حل این مشکلات شدند.

از جمله مشکلاتی که در این جلسه مطرح می‌شد مربوط به بیکاری، افزایش اعتیاد در بین جوانان، نبود فضاهای تفریحی و فرهنگی مناسب، نبود مکان‌های تفریحی و ورزشی ویژه بانوان و به نظر می‌رسید ضعف‌های بسیاری در حوزه شهرداری کامیاران وجود دارد که لاینحل باقی مانده است.

دولت تدبیر و امید، دولتی نقدپذیر است!

سرپرست فرمانداری کامیاران در این جلسه هم‌اندیشی با تاکید بر لزوم هم‌گرایی اظهار داشت: برای داشتن شهری ایده‌آل، باید همه با گفتمان و هم‌فکری به فکر توسعه باشیم.

جمال ارشدی دولت تدبیر و امید را دولتی نقدپذیر دانست! و افزود: اولویت همه مسئولان باید در راستای تحقق اهداف و فراهم نمودن هرچه بیشتر رفاه مردم باشد و هر مسئولی که این مهم را کم‌ اهمیت ببیند باید کنار گذاشته شود.

وی گفت: امروز تمامی مسئولان، به‌خصوص مدیران تراز اول برای حل مشکلات نیازمند «حمایت و همفکری» فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ادبی هستند.

اگر شهرداری کامیاران جمع شود، قطعاً 50 درصد از مشکلات مطرح شده این جلسه حل می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران یکی از دغدغه‌های اصلی این شهر را وضعیت نابسامان شهرداری عنوان و تصریح کرد: اگر این نهاد جمع و جور شود، قطعاً بیش از 50 درصد از مشکلات مطرح شده در این جلسه حل خواهد شد.

وی با اشاره به حساسیت بالای خود در خصوص انتخاب شهرداری شایسته و کارآمد، گفت: بسیاری از مشکلات کامیاران در طول سال‌های متمادی انباشت شده و امروز نیازمند یک همت جدی و اقدامات ضرب‌العجلی است.

ارشدی انتخاب و بکارگیری مسئولان دلسوز، کارآمد و متخصص در مسئولیت‌های مختلف را نیازمند همکاری تمامی روشنفکران و فعالان مدنی آگاه شهرستان دانست و افزود: باید در تمامی زمینه‌ها شرایط گفتمان توسعه فراهم شود.

ساماندهی وضعیت نامناسب زباله‌ و حل مشکل آب شرب سکونتگاه «سنجرآباد» کامیاران

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات مربوط به سکونتگاه «سنجرآباد» این شهرستان که سال‌ها مردمان ساکنش با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، اظهار کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته موفق به ساماندهی وضعیت نامناسب زباله‌ها و حل مشکل آب شرب بیش از 85 خانوار ساکن این مکان شدیم.

سرپرست فرمانداری کامیاران به دسته‌بندی مشکلات موجود در شهرستان و اولویت‌بندی آنها در راستای برطرف کردن معضلات کنونی اشاره کرد و گفت: بومی‌سازی در راستای حل مشکلات می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

سالانه 500 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد کامیارن مراجعه می‌کنند

در ادامه «کامبیز فتحی» مسئول کمپ ترک اعتیاد شهرستان کامیاران با اشاره به کاهش رنج سنی اعتیاد به 17 سال، اظهار داشت: بحث عدم اشتغال، ناآگاهی و بدسرپرستی از مباحث اصلی در پشت پرده این معضل خانمان‌سوز است.

وی به مراجعه سالانه بیش از 500 نفر به کمپ ترک اعتیاد این شهرستان برای ترک مصرف اشاره کرد و گفت: عدم حل مباجث پشت پرده و اشتغال برای این افراد موجب بازگشت آمار بالایی از آنها می‌شود.

مسئول کمپ ترک اعتیاد شهرستان کامیاران با درخواست از مسئولان برای شناسایی و برخورد جدی با ساقیان مواد مخدر، تصریح کرد: اگرچه این مرکز به شدت مورد حمایت معنوی مسئولان و مردم فهیم است اما به علت مشکلات مالی فاقد برخی شرایط خاص است.

فتحی افزود: کمپ ترک اعتیاد کامیاران از هیچ‌گونه خدمات یارانه‌ای بهرمند نبوده و معتادان بهبود یافته برای حفظ پاکی خود نیازمند حمایت جدی خانواده‌ها و مسئولان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما