شناسهٔ خبر: 21500310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سنای افغانستان:

طالبان افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح نمایندگان خود را به کابل اعزام کند

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

رئیس سنای افغانستان ضمن تأکید بر پایان جنگ در افغانستان اظهار داشت، گروه طالبان برای گفت‌وگوی مستقیم نمایندگان خود را به کابل اعزام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فضل هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان در مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح اظهار داشت: جنگ 40 ساله افغانستان ادامه دارد و افغان‌ها برای پایان این جنگ برای وحدت و همدلی تلاش کنند.

وی افزود: پیام سنای افغانستان به طالبان، تلاش برای وحدت و مصالحه در این کشور است.

مسلمیار خطاب به رهبران سیاسی و مخالفان مسلح دولت افغانستان گفت: اگر نمی‌خواهید که فرزندان شما نیز در این جنگ چند ساله بزرگ شوند باید وحدت داشته باشید.

رئیس سنای افغانستان ادامه داد: هرچه مخالفان مسلح دولت این کشور تحت حمایت دیگران بجنگند، آزادی در افغانستان بیشتر سلب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کشور به مردم افغانستان تعلق دارد اما متأسفانه رهبران سیاسی با دامن زدن به تنش‌ها و ایجاد کشمکش‌های سیاسی وحدت را از یاد برده‌اند.

مسلمیار تصریح کرد: شورای عالی صلح افغانستان تنها به مصالحه با طالبان توجه نکند بلکه به حل مشکلات داخلی و مبارزه اختلافات قومی نیز بپردازد.

رئیس سنای افغانستان ادامه داد: اگر دولت افغانستان به مصالحه تمایلی نداشت امروز حکمتیار و دیگر بزرگان حزب اسلامی در کابل حضور نداشتند.

وی تأکید کرد: طالبان نیز نمایندگان خود را به کابل اعزام کنند تا مستقیم گفت‌وگو کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این رئیس سنای افغانستان به حمایت از داعش متهم شده بود و معاون سنای این کشور نیز بدلیل ناکارآمدی خواستار انحلال این مجلس است.

انتهای پیام/.

نظر شما