شناسهٔ خبر: 21500171 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبرسانی به پنج میلیون روستایی در دولت دوازدهم

بوشهر- سرپرست وزارت نیرو گفت: پنج میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور در دولت دوازدهم زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ستار محمودی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن مجتمع آبرسانی نوار ساحلی شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود: آبرسانی به این میزان جمعیت با توسعه و تکمیل پروژه ها و احداث شبکه آبرسانی جدید اجرا می شود.
وی یادآورشد: در دولت یازدهم نیز 4.2 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفتند.
محمودی اضافه کرد: با توجه به اهمیت سکونت در روستا اولویت دولت دوازدهم احداث شبکه های آبرسانی به روستاهای مناطق ساحلی، مرزی و کویری است.
وی ادامه داد: در اتباط با شبکه آب و فاضلاب شهری نیز در دولت یازدهم 2 میلیارد مترمکعب آب به طرفیت منابع تامین آب شهری کشور افزوده شد.
سرپرست وزارت نیرو در ارتباط با استان بوشهر گفت: بوشهر از استان های در حال توسعه است و با توجه به اینکه هر گونه توسعه ملزم به وجود آب و برق است در این 2 حوزه برای تامین زیرساخت نیازمند اهتمام جدی هستیم.
محمودی ادامه داد: در این زمینه در دولت یازدهم زمینه تولید 20 هزار مترمکعب آب شرب از طریق آب شیرین کن فراهم شده که تا پایان دولت دوازدهم این میزان به 70 هزار متر مکعب خواهد رسید.
سرپرست وزارت نیرو یادآور شد: در استان بوشهر تاکنون 2 آب شیرین کن بوشهر و کنگان هر کدام با ظرفیت تولید 10 هزار مترمکعب در شبانه روز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 2 آب شیریکن سیراف و تنگستان نیز آغاز شده است.
وی گفت: پروژه آب شیرین کن روستای باشی تنگستان که عملیات اجرایی آن امروز چهارشنبه آغاز شده با ظرفیت تولید 7 هزار و 500 مترکعب آب در شبانه روز و با سرمایه گذاری 210 میلیارد ریالی بخش خصوصی ظرف مدت 18 ماه احداث می شود.
محنودی گفت: با اجرای این پروژه 36 روستا و یک شهر شهرستان تنگستان با جمعیت 28 هزار نفر از آب تولیدی این آب شیرین کن برخوردار می شوند که با مطالعات کارشناسی زمینه برای افزایش ظرفیت تولید این پروژه فراهم می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

نظر شما