شناسهٔ خبر: 21500162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابراز نگرانی کمیسیون انتخابات افغانستان از کسری بودجه انتخابات آینده این کشور

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

در حالی که کمتر از یک سال به برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها در افغانستان باقی مانده است، رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان نسبت به نبود بوجه برای برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد وریماچ» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان نسبت به عدم تأمین بوجه برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌های این کشور ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: اگرچه نهادهای امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات افغانستان تلاش می‌کنند اما نمی‌توان از نگرانی‌های امنیتی صرف نظر کرد.

وریماچ پیش از این نیز گفته بود که این کمیسیون برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌های افغانستان حدود 210 میلیون دلار برآورد هزینه کرده است.

دولت افغانستان تنها تأمین حدود 30 میلیون دلار از کل هزینه برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌ها را به عهده گرفته است.

روز گذشته نیز اعضای این کمیسیون نشست مشورتی را با حضور اعضای جامعه مدنی، مقامات و دیپلماتهای خارجی و احزاب سیاسی در شهر کابل برگزار کرده بودند.

«پرنیل کاردل» معاون سیاسی دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل نیز ضمن تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف گفت که سازمان ملل به حمایت از روند انتخابات افغانستان متعهد است.

وی در ادامه تصریح کرد که دفتر نمایندگی سازمان ملل حاضر است تا کمک‌های مالی و فنی لازم برای برگزاری انتخابت پارلمانی و شوراهای شهرستان‌ها را به کمیسیون انتخابات افغانستان ارائه کند.

در حالی که دولت موظف به فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی در سال 1394 بود اما این روند به تعویق افتاد و قرار است انتخابات افغانستان 16 تیرماه سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/.

نظر شما