شناسهٔ خبر: 21500152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر درسوگواری‌های حسینی مدنظر قرارگیرد

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ترویج امربه معروف و نهی ازمنکر بایستی بخش عمده ای از محتوای سخنرانی سوگواری های ایام محرم را به خود اختصاص دهد چراکه هدف قیام عاشورا نیزهمین بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت‌ و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال یک هزار و ۴۰۰ مبلغ در ایام سوگواری محرم در استان کار فرهنگی تبلیغی می کنند که بخشی از این مبلغین بومی و بخشی غیر بومی هستند.

وی افزود: آنچه که در برگزاری مراسم سوگواری عاشورایی اهمیت دارد توجه ویژه به محتوای نهضت امام حسین (ع) است، بنابراین مبلغ محور بودن، حضور سخنران آگاه، پرهیز ذاکران از انحرافات در مداحی، پرداختن به مسائل حقیقی عاشورا و مورد توجه قرار دادن مشکلات اجتماعی در کمک به پر محتواشدن عزاداری ها می کند.

قربانپور تصریح کرد: هیئت های عاشورایی باید به جای رقابت کردن با همدیگر به هدف اصلی و عمیق عزاداری ها توجه داشته باشند و با نهایت اخلاص دست به عمل بزنند تا بتوانند در اجرایی شدن هر چه بهتر برنامه ها نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نماز ظهر عاشورا از اهمیت والایی برخوردار است و انتظار است که مساجد و حسینیه ها در حیطه جذب جوانان، اقامه نماز جماعت و قرار دادن محتوای قرآن در مداحی ها فعال عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: امید می رود مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر در هیات های عاشورایی جدی گرفته شود که در این باره ذکر آثار مثبت آن و خواندن آیات و روایات امر به معروف و نهی از منکر می تواند بسیار ثمربخش باشد.

قربانپور تشریح کرد: از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی در این زمینه می توان به  برگزاری جلسات متعدد با حضور رؤسای ادارات شهرستانی و کارشناسان شورای هیات های مذهبی اشاره کرد و همواره تاکید در برگزاری جلسات ستاد سامان دهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی به منظور کاهش بدعت در این مراسمات را داریم.

وی افزود: مطرح کردن مسائل فرهنگی و اجتماعی و نهادینه کردن این مسائل در اذهان عمومی توسط مداحان، روحانیون و مبلغین بسیار با اهمیت است و همچنین برگزاری مجالس به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حرم را خواهیم داشت.

قربانپور بیان کرد: در بحث طلایه داران نیز می توان از ظرفیت این مبلغین در ترویج مسائل فرهنگی، اجتماعی بهره گرفت تا پیشگیری از آسیب ها در سطح جامعه بسترسازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: مبلغینی که کار فرهنگی و تبلیغی انجام می دهند دو دسته هستند، مبلغین بومی که در حال حاضر در سطح استان ۸۰۰ نفر هستند و بخش دیگر مبلغین اعزامی که معمولا حدود ۶۰۰ نفر را شامل می شوند.

نظر شما